נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
או תודה רבה בטורקית
מדינה ראשונה, אם אנחנו לא סופרים שהייה קצרצרה בקפריסין, שביקרנו בה. כמעט שלושה שבועות של הפלגות בין אינספור איים ומפרצים יפהפיים. ביקורים בפטיה (FETHIYE) מודרנית אבל גם מלאה בהיסטוריה וגוצ'ק (GOCEK) התיירותית.
 אנשים מחויכים שכיף לפגוש ולעבוד אתם. ועבדנו כאן לא מעט – החלפנו את כל מערכת החשמל, כולל מצברים, מטענים, חיבורים. התקנו גשר מנירוסטה בירכתיים כידי להרכיב עליו פנלים סולאריים וגנרטור רוח.  החלפנו עוגן והוספנו לו 20מ' שרשרת. החלפנו את הדינגי והמנוע שלו.
למדנו שתה אפשר להכין גם אחרת ומיד גם הצטיידנו בקומקום בסגנון מקומי, ובסוף נתנו לבנות את שיעורי הבית (סירה) הראשונים: חיבור בנושא טורקיה.
שיתוף הפעולה בין נעמי ועדי די בולט ….לפחות זואי לא העתיקה …

נעמי:
בשבועות האחרונים היינו בתורכיה.
ביקרנו בעיר גוצ'ק ולאחר מכן הפלגנו לעיר פטייה.
מיד כשירדנו מהסירה לסיור בגוצ'ק, שמתי לב לדבר אחד, שלדעתי היה ממש מגניב-ילד הסתובב בעיר על טוסטוס ומכר תה.
תה הוא משקה ממש נפוץ בתורכיה , שותים אותו בכל מקום, אפילו בחנות גדולה לציוד של סירות הציעו והגישו לנו תה.
בתורכיה יש גם המון רחת- לוקום, כשהסתובבנו בעיר ראינו הרבה חנויות עם רחת לוקום בכל הטעמים והצבעים.
בעיר פטייה יצאנו למסע (מעייף!) אל קבר עתיק. עלינו ב-201 מדרגות, שבסופן הגענו אל הקבר וגם אל עמדת תצפית מעולה על העיר.
בשבועות ששהינו בתורכיה יצא לנו לבקר באיים שבין פטייה לגוצ'ק.
באיים היו הרבה עצים, וים כ"כ שקוף, שלא היינו צריכים בכלל לצלול כדי לראות את הקרקעית, באיים ראינו המון חיות מיוחדות- דגים, תמנונים , קיפודי ים ו-(המון!!)- צרעות.

לסיכום, אני חושבת שתורכיה היא מדינה מאוד מיוחדת במנהגים שלה ובמקומות ההיסטוריים בהם ביקרנו, אני מקווה שבהמשך הטיול נבקר בעוד מדינות כמוה.
עדי::
בשבועיים האחרונים שטנו לטורקיה.
מהים ראינו שטורקיה היא מדינה הררית. כשהתקרבנו לחוף הבחנו בהרבה מרינות ומפרצים. וכשדרכנו לראשונה כבר התחלנו לטייל ולגלות דברים.

היינו בעיר "פטייה"{FETHIYE} שנקראת על שם הטייס הראשון של טורקיה, פטי {FETHI}. בפטיה קברים עתיקים. לפני הרבה שנים החליטו שהמתים צריכים להיות במקום גבוה שממנו אפשר להשקיף על "עולם החיים", עלינו עד לקברים ואחיותיי ואני ספרנו 201 מדרגות. מהקברים השקפנו על הנוף של טורקיה, ראינו "מסגדים" של מוסלמים וסירה שטבעה ורואים רק 2 תרנים באלכסון.
כולם בטורקיה שותים תה, אפילו שכולם מכירים קפה טורקי. התלהבנו וקנינו קומקום וכוסות כמו שלהם.
האנשים שם מאוד נחמדים. פגשנו איש אחד שעזר לנו בכל הקשיים. כולם רוכבים על טוסטים חשמליים ומה שאפיין במיוחד את טורקיה אלה הסמלים נגד "העין הרע".
טורקיה דומה קצת לישראל באבנים המיוחדות.
אני נהנתה בטורקיה במיוחד מהנוף, המים הצלולים והטיולים{ואסור לשכוח את ה"רחת לוקום"..}.