נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

הרבה סירות נמנעות להגיע לכאן. לדעתנו, זה קצת בגלל דעות קדומות, חוסר מידע ואיזה זכרון למשהו רע שקרה באזור מתישהו למישהו ועם הזמן שחלף כבר אף אחד לא ממש יודע על מה מדובר.

הגשר שמקשר את העיירה פרונטרס Fronteras, חוצה את הנהר ומעבר לו נפתח אגם איזבל

אגם איזבל Izabal נמצא במעלה נהר הריו דולסה בגואטמלה. יפיפה ומפתיע. דווקא בגלל שלא מתוייר, הקסם בו רב מהרגיל. יצאנו לשייט בו במשך ארבעה או חמישה ימים עם עוד שתי סירות חברים, עצרנו בכמה נקודות, הגענו עד הקצה לנהר הפולוצ'יק Polochic וחזרנו חזרה לאורך הגדה הנגדית.

קשה למצוא תמונה שלנו בלי כביסה

ידוע שיש באגם תנינים וגם מאנטה Manattee שזו חיה הדומה לפרת ים. כמובן שיש אינספור ציפורים, אבל התנינים והמאנטה הם האטרקציה.

אז רק שתדעו, שסביר שהם שם אבל ממש קשה לראות אותם. את התנין ראינו בסרטון שמישהו אחר צילם ואת המאנטה ניחשנו שאנחנו רואים כשגוש כהה עלה וצלל מחדש כמו צמיג שחור שצף במים. אבל הציפורים יפיפיות, מרשימות בכמות שלהן, בתנועה ובצלילים.

בשביל קאיו זו היתה יציאה ראשונה להפלגה. אמנם הפלגה באגם, שהיא שונה מזו שבים, אבל בכל זאת…
ההרגשה הזו שלא קשורים עוד לרציף…

Finca Paraíso

עגינה ראשונה היתה בפינקה פאראיסו Finca Paraíso לשני לילות. על החוף מס' בתי הארחה קטנים, מסעדה ודרך המובילה למפלים החמים.

מבט מהמסעדה שבחוף אל הסירה
שוחים לבקר את אנה ואוסמר מ-Coragem

המקום עשוי בעיקר לנופש של מקומיים שכנראה מגיעים בסופי שבוע וחגים, מכיוון שהגענו באמצע שבוע, המקום היה ריק ממבקרים.

החוף בפינקה פאראיסו

פגשנו בחוף את כריס שמתגורר במקום כבר 9 שנים, הוא סיפר לנו איך בעבר היו סירות שביקרו במקום אבל עכשיו אין מי שמשווק ומארגן את העניין ולכן אף אחד לא יודע על המקום.

למפלים החמים הגענו בעזרת טרמפ שתפסנו על דרך, טיפסנו כל חבורה לבגאז' של הטנדר וכולם היו מבסוטים מהקפיצות בדרך כורכר.

המפלים חמים בטירוף, ממש קשה לעמוד מתחתם, ומסביב בריכות מים קרירים ובוץ מינרלי שאפשר למרוח על הגוף.

ממקום העגינה אפשר היה להגיע לבקר את ג'רי וגריזלדה מבית היתומים קאסה אזול Casa Agua Azul, כך שהיה ממש נהדר לראות גם אותם ואת הילדים שבבית.

El Estor

על העיירה אל אסטור יש כמה סיפורים רעים, אבל אנחנו נתקלנו בעיירה נקיה ומאורגנת (אחרי פרונטרס Fronteras זו לא משימה קשה) שמאוד נעים להסתובב בה. מיד ביררנו איפה השוק המקומי, שתמיד כדאי לראות במקומות האלה, ועצרנו במסעדה מקומית שם אכלנו במחיר 15 קצאל למנה שזה בערך 7.5₪ וכולם היו מרוצים.

מאוחר יותר גילינו כמה האל אסטורים שמחו לביקור של סירות ופירסמו בדף הפייסבוק שלהם איך העיירה היא מוקד משיכה לתיירים מכל העולם.

בשוק של אל אסטור

Polochic

פולוצ'יק הוא אחד הנהרות הגדולים המובילים מים לנהר איזבל. נכנסנו עם הדינגי ושטנו במשך כשעה בנהר שהמשיך להתפתל אל תוך הג'ונגל. בגדות נדחסים שושנות מים Water Lily והקופים השאגנים מטפסים על העצים.

כשהשמש יורדת, היתושים מתחילים וזה הסימן שצריך לברוח מהר.

שושנות מים

אחד מהפלאים של כל האזור אלה הפרפרים שמגיעים מיד אחרי השקיעה. הם מצויים בכל האזור, באגם איזבל כמו בריו דולסה לכל אורכו. אל תתארו לכם פרפרים צבעוניים המרחפים בעדינות נוגה. אלה פרפרים קטנים, לבנים, עם גוף ארוך שמתפתל כמו תולעת, הם מגיעים בהמונים משום מקום, נמשכים לאור ומתפתלים עד שמתים לאחר חצי שעה.

הכמות העצומה שלהם, שבכל יום מתחדשת, רק כדי למות לאחר חצי שעה, זה מה שמפתיע. אז בכל ערב, נגזר עלינו לשבת בחשיכה ולעצור כל פעילות למשך 30 דקות. אם רק נעז להדליק פנס או כל מקור אור, הם מיד מגיעים ואז צריך לאסוף את הגוויות שלהם מכל מקום. סיוט מעופף!

דייגים מקומיים באים להציץ. זה הדדי, הם מציצים עלינו ואנחנו עליהם

התעוררנו עם ערפילי הבוקר שמכסים את כל אזור פולוצ'יק. עננים שיושבים נמוך בין ההרים שמקיפים את האגם וציפורים שנודדות ממקום מרבץ אחד לשני היכן שהמים רדודים כך שאפשר לצעוד בהם.

שוטטנו עם הדינגי והתרגשנו למצוא נחש מים
לוקחים איתנו את קאיו לחקור מסביב
נהר הפולוצ'יק
פטר ואוסמר חוזרים ממסע בג'ונגל
חזרו עם בננות

אני יודעת שזה בטח נשמע מאוד ציורי. אבל זה אחד המראות היפים שזכינו להם והמעמד חייב אותנו להוציא ציוד ציור ולנסות לתפוס את הזכרון על הנייר.

Denny's Beach

בין פולוצ'יק ודניס ביץ' Denny's Beach ישנם מקומות נוספים שאפשר לבקר בהם, אך אנחנו המשכנו לדניס ביץ' כי קיבלנו עליו המלצות. מדובר בחוף מסודר של בית מלון, מאוד שונה ממה שציפינו. יש שם רציף שאפשר לקפוץ ממנו למים, שביל לאורך החוף שעובר בין כמה בתי נופש מקומיים ומסלול הליכה קצר בג'ונגל, אבל אנחנו, שאוהבים את המקומות הפחות מסותתים ויותר טבעיים, לא מצאנו עניין רב. ככה זה עם המלצות…

קאיו 3 חודשים

בערב הבנות הלכו לחוף לקומזיץ עם החברים. פטר ואני נשארנו עם קאיו בסירה.

למחרת בבוקר שטנו חזרה לריו דולסה, מרחק שעתיים הפלגה.