נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

סיימנו ערב משפחתי איכותי.

נעמי(16) ועדי(14) עוד מנגנות כאן לידי, נעמי על הקלידים, עדי על הגיטרה ואז מתחלפות. פעם זו שרה ופעם האחרת. מסונכרנות בכייף שלהן. זואי יושבת בסלון ומציירת. אני עוד מקווה שיגיע הזמן שתחליט שהיא רוצה להצטרף אליהן ותילמד גם היא לנגן.

נעמי ועדי מנגנות ושרות בקוקפיט

כל העונג הזה הגיע אחרי שאחר-הצהרים הוטל עליהן איסור לכל מסך או חיבור לאינטרנט מכל סוג עד 21:00. שלושת החודשים האחרונים שאנחנו ממעיטים לצאת ליבשה, לטייל ולהיפגש עם חברים, אך נמצאים עם אינטרנט זמין, הביאו למצב חדש של הרבה יותר "זמן מסך" ממה שאנחנו רגילים. אני יודעת שזה לא בהכרח רע וכולנו נהנים מכל היתרונות, ובכל זאת היום הוצהר על האיסור כדי לאפשר למח להתאוורר ולפנות זמן למבצע ניקיון משותף של הסירה.

אז עכשיו קצת אחרי 23:00 ואף אחת מהן לא רצה להתחבר שזה סימן טוב…

האם זו תוצאה של ההומסקולינג או סגנון החיים שלנו? או שמא השפעה של עוגת השוקולד???

זואי מקריאה סיפור לקאיו

המנהג המשפחתי שכולל ערבים של הרצאות משפחתיות נזנח בחודשים האחרונים, (למי שלא יודע מדי פעם אנחנו קובעים שמישהו לומד משהו חדש ומציג אותו בפני המשפחה) אולי בגלל המעבר מגואטמלה לארה"ב או ההצטרפות של קאיו למשפחה. בלי קשר לחינוך ביתי או הומסקולינג שבה הילדות שלנו מתחנכות, זו דרך נהדרת לזמן איכות משפחתי, תרגול עמידה בפני קהל (קשוח ומפרגן לסירוגין) ולמידה עצמית של נושא חדש.

מה שלא תהיה הסיבה, לפני כשבוע נעמי הגיעה בהצהרה שמזמן לא עשינו הרצאות משפחתיות ולכן היא מתכוונת לקבוע לכל אחד נושא.

… וככה החזירה אותנו למסלול.

הכנו ארוחת ערב, פרסנו עוגת שוקולד, עשינו את ההרצאות הקטנות שלנו והיה לנו ערב טוב בלשון המעטה.

אלה רגעים שאני מודה על צורת החיים שלנו ועל הדרך הפשוטה לבלות ערב משפחתי יחד דרכו לומדים ומדברים אחד עם השני ואף אחד לא מתלונן על זה או קורא לזה "בית-ספר".

אני תוהה אם ההנאה המשותפת שלנו מהערבים האלה ועצם זה שהן באות ויוזמות מעצמן פעילות שכזו, האם זו תוצאה של ההומסקולינג? מפני שהלמידה היא חלק מהיומיום ונותנת מקום לביטוי עצמי וליצירתיות ובעיקר לבטחון והאהבה לרכוש ידע? או שאולי זה סגנון החיים שלנו? בגלל שהורדנו "קצב" ואיפשרנו יותר זמן משפחה, יותר זמן לשיחות, לנוחות ופתיחות בינינו?

לשבוע הבא עדי צריכה לבחור לנו נושאים ואחר-כך יגיע תורה של זואי.

  1. This page is wonderful. We .iss you ALL! I love the way you write…and the way you cook. Naomi did a very good job in the layout for the page. Only thing I miss is different flags so you could choose language. We are thinking of you a lot, spoke about you yesterday. We would have loved to meet Kayo, maybe some day we will. Luna and Paco is growing…fast. Thats a strange thing, to see your kids grow, but you self is not getting older. Take care and stay safe! Big hugs from all of us on Swede Dreams

תגובות סגורות.

חזרה למעלה