נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
כחלק בלתי נמנע מתכנוני העתיד שלנו, נוציא את הבנות ממסגרות הלימוד הקונבנציונאליות ונדאג ללמד אותן בעצמנו.

ישנן לא מעט קהילות של "חינוך ביתי" באזורים שונים בארץ, רובן החליטו על הדרך החינוך הזו מתוך אידיאולוגיה , מה שלא לגמרי נכון לגבינו ואולי בגלל זה החששות מנקרים בבטן.
"מה אם לא נלמד אותם את כל מה שצריך?"
"מה אם נריב אינסופ על כך שצריך להתיישב וללמוד?"
"מה אם יש בנו פחות סבלנות ממה שאנחנו חושבים על עצמנו?"
"האם נמצא בנו את כל היצירתיות הדרושה כדי ללמד בבית?"


קשה לי להשלים באופן מלא עם הגישה החופשית שאומרת שילד סקרן מטבעו ושהסביבה מאפשרת לימודים באופן טבעי. אני צריכה קצת יותר מסגרת מזה…ולדעתי אין נזק בכך שאנו כהורים, מורים וסביבה מכוונים אותם, כל עוד תמיד ישנה דרך להתבטאות אישית, הרחבת אופקים וחשיפה להתנסויות חדשות.

עניין החינוך והלימודים מאוד חשוב מבחינתנו בעיקר כדי שלא ישללו אופציות עתידיות שאולי מי מהבנות תבחר בהן וכדי שיהיו להן הכלים להיבחן בבגרויות וללמוד באוניברסיטה בהצלחה.
באופן אישי ואחרי מחשבות ארוכות מה באמת הכי חשוב ביותר אני יכולה להגיד שהעיקר מבחינתי הוא שהבנות ירכשו הרגלי לימודים
כלומר שתהיה להן היכולת לשבת וללמוד בריכוז, לקרוא ולתמצת, להסיק מסקנות, לסכם ולהביע את דעתן. 

כרגע מה שנראה שיתאים זה פשוט להיצמד לתוכנית משרד החינוך כעוגן וכנקודת השוואה. אחרי שנחלק את הלימודים למקצועות, נוכל להפנות מבט לתוכנית המתאימה באותו תחום לימודים לאותו גיל ,וכך נדע שאנחנו לא מפספסים. חומר הלימוד יתבסס על אתרים ברשת וקבצים במקצועות שונים שאני אוגרת ואת ספרי הלימוד אנחנו מתכוונים לרכוש אחת לשנה ולבצע משלוח. 
הקושי בתוכנית ובחומר הלימוד של משרד החינוך הוא שהתוכנית מתאימה לתלמידים הלומדים בכיתה ולא לכאלה שבמהלך טיול ולא מסוגלים לשבת וללמוד באותם שעות  כל יום. במהלך הטיול חומר הלימוד אינו נגיש באותה רמה, הזמן שמוקדש ללימודים אינו עקבי כמו בביה"ס ומה שגם ישנם מקומות חדשים שמגיעים אליהם וזה יכול להיות לימוד מרתק כשלעצמו. ולכן נידרש למידת יצירתיות …

זה כבר זמן מה שאני אוספת חומר שיוכל לעזור לנו בהמשך עם החינוך הביתי. גם כדי שיעשה לנו סדר בראש וגם כדי שיהיה חומר מוכן כאשר לא תהיה גישה רציפה לאינטרנט.
בפוסטים הבאים אנסה לרכז לינקים ושמות אתרים שעזרו לי באיסוף המידע. 

חזרה למעלה