נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
כאשר רכשנו את הסירה והבאנו אותה לישראל בחודש דצמבר 2014 היתה לנו כוונה לבצע בארץ כמה שיותר מהפרוייקטים עליהם החלטנו. בחצי שנה שהיתה לנו להתארגנות חיפשנו בעלי מקצוע וקיבלנו הצעות מחיר, אך לא הגענו לידי סגירת עסקה עם אף אחד.
באזור ששהינו בו בתורכיה המצב שונה, ישנה את פטייה שזו עיר גדולה ועממית, ניתן למצוא בה בעלי מקצוע פשוטים לאו דווקא קשורים לסירות וחנויות בכל תחום. לעומתה, גוצ'ק שהיא קטנה ויוקרתית וכל כולה לתחום הימי, יותר חנויות ופחות בעלי מקצוע. המחירים בין השתיים בהתאם.

אפרט בפוסט הזה את עיקר העבודות שביצענו, אם מישהו מכם ימצא שהמידע מועיל לו וירצה פירוט נוסף אז נשמח לעזור.

האם לקחת סוכן בתורכיה?

האם לקחת סוכן שיקשר בינכם לבין בעלי מקצוע בתורכיה? לנו זה היה נכון. אמנם מדובר בהוצאה נוספת שנמדדת באחוזים מכלל העסקאות שתיסגרו בעזרת הסוכן שלכם, זה חלק פחות נחמד כי משאיר לכם את המשא ומתן מול אנשי המקצוע ולא שהסוכן סוגר עיסקאות עבורכם, אך אם הסוכן אמין ונחמד זה יועיל מאוד. אנחנו הגענו לCNL YACHT בהמלצה של חבר, פגשנו את Hasip שמנהל את המקום ואת Ozhan שעובד עימו. צוות אמין, חייכן, עממי ואוהב ילדים. הם עזרו לנו בניירת כניסה ויציאה מתורכיה ומעבר לכך שמצאו את אנשי המקצוע להם הינו זקוקים וגישרו על פערי השפה, גם המליצו לנו איפה לעשות קניות, קנו לנו אבטיח ומלונים מתוקים והשקיעו מאמץ ניכר בכדי שנוכל לקבל דואר ששלחו לנו ואבד בדרך, שנקבל החזרי מע"מ עבור קניות שעשינו בתורכיה, הסיעו אותנו וליוו אותנו לאן שהינו צריכים.

כניסה למשרדים של הסוכן והחשמלאי צמודים אחד לשני
Ozhan

דינגי ומנוע

כשקנינו את הסירה ידענו שהדינגי במצב גרוע מאוד ומנוע של 2.5 כו"ס לא יספיק לנו. פיתחנו תקוות שנצליח לתקן אותה ורק נקנה מנוע חדש אבל כל פעם התגלה פנצ'ר חדש שאיתו נגוזו התקוות.
מיד כשהגענו לגוצ'ק החלטנו להתמקד בחיפוש דינגי, מבחינתנו זו היתה קניה בעדיפות עליונה כי מאוד קשה להסתדר בלי דינגי טובה. הסוכן שלנו התאמץ והסיע אותנו לחנויות שונות שמוכרות יד שניה או חדשות, אך לא הצלחנו למצוא. בסופו של עניין פטר ואני נכנסנו לחנות של EAST MARINE  ורכשנו דינגי, מנוע, עוגן חדש, שרשרת לעוגן, אפודי הצלה ועוד כמה חלקים קטנים. זה לא היה זול אבל הכרחי והחנות הזו היא פנטזיה של כל יאכטונייר, אפשר למצוא בה הכל ובגדול. כמו שהתורכים נוהגים, כיבדו אותנו בכוס תה, כך שמצאנו את עצמנו מסתובבים בחנות עם כוס תה ביד. נחמד…

בסופו של יום ארוך רכשנו דינגי באורך 2.70 מ' ומנוע של 6 כו"ס. מיד כשהגענו לסירה הבנו שהיא קטנה מדי בשביל 5 נפשות ולא נצליח להסתדר בה והחלטנו למרות פערי המחיר הלא הגיוניים, להחליף לגדולה יותר באורך 3.10 מ'.

גשר נירוסטה

אחת העבודות הגדולות מבחינתנו היתה בניה של גשר נירוסטה בירכתיים, עליו יונחו הפאנלים הסולאריים ואליו יחוברו האנטנות והגנרטור רוח. חשוב שהגשר יהיה יציב ויעמוד בעומסי המשקל והרוח. פטר בנה סקיצה ראשונית למה שאנחנו צריכים, פגישה ראשונה יחד עם אנשי הנירוסטה היתה למדידות והחלטה על דגם סופי. בפעם השניה נסענו אליהם לבית המלאכה בפטייה כדי לעדכן את המידות של הפאנלים הסולריים והמפגש השלישי כבר היה להרכבה.
כשהגיע יום ההרכבה הפלגנו לאזור התעשייה של הסירות והתחברנו למצוף גדול ממנו יש גישה לחוף ויוכלו להעביר את הגשר. זה היה יום ארוך וחם במיוחד, החבר'ה האלו עבדו במקצועיות ובנועם והפגינו מבחינתנו את המומחיות שלהם בכך שהגיעו עם כל הציוד ועשו את החיתוכים, ריתוכים ופינשים הסופיים במקום עצמו.
הכל הסתדר מצויין עד רגע התשלום, שם ניסו להרוויח עוד כמה מאות יורו על חשבוננו. חבל…זה השאיר טעם רע למרות העבודה המעולה שביצעו.
נעמי, עדי וזואי היו מקסימות למרות כל היום הזה שהינו תקועים בסירה, ביום חם מאוד, עם המון פועלים סביבנו. בקידמת הסירה בנו מעין מאהל עם כריות, ספרים ומשחקים ובילו שם שעות. באחת הפעמים שהצצנו אליהן, מצאנו את שלושתן משחקות בברביות ודי נהנות ומצחקקות בינהן. ממזמן לא ראינו את עדי ונעמי עם ברביות…זה היה נחמד לראות איך הן מגשרות על פערי הגילאים ומוצאות עניין אחת בשניה.

חשמל

בחיים בסירה חשמל הוא קריטי לנוחות חיים ומאפשר הפעלה תקינה של המקרר, הדלקת אורות שצריך, שימוש במחשבים כשרוצים, הפעלת משאבות מים, מכשרור אלקטרוני ועוד.

המערכת החדשה שהרכבנו כוללת:
– 3 פאנלים סולאריים של 230 W
– גנרטור/שבשבת רוח SILENTWIND 400W
– 3 מצברי ג'ל של 200 AH. (ויתרנו על מצברי ליתיום…אולי מתישהו בעתיד…)
כל המערכת של MASTERVOLT  פרט לשבשבת רוח

עד היום היו לנו 2 מצברים ישנים שאילצו אותנו להטעין אותם כל כמה שעות, אחרי שהחלפנו את הנורות בסירה ללד, בחישוב שעשינו נוכל לחיות יומיים במערכת חשמל החדשה ללא הטענה, למרות שבהנחה שיש שמש או רוח אז יצרנו מצב שתמיד המצברים נטענים מאחד מהם או משניהם. במקרה שצריך יש לנו גם גנרטור קטן נייד של 1000W להטענה.
החיבור של כל מערכת החשמל ארך כיומיים עבודה בסירה. החשמלאי Gokhan מ-VEGA MARINE עבד שעות ארוכות בצמוד לפטר ונפרד מאיתנו בסיום היום השני בשעת לילה מאוחרת.