נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
ראשית חשוב לציין, שכל מה שאני רושמת פה זה מניסיון האישי שלנו שכידוע אינו רב שנים. אני מזכירה לעצמי לעיתים קרובות כמה אנחנו הינו צמאים למידע וכמה חסר מידע בעברית, וכך יצא שאולי מישהו יעשה שימוש בדברים שאנחנו כותבים.

בזמן ה-23 יום שחצינו את האטלנטי רשמנו כל מיני טיפים בנושאים שונים שיכולים להיות לעזר, נראה שננסה לחלק אותם לפי נושאים שיהיה יותר נוח:

מזון

  • מומלץ להתארגן עם סירופ או אבקה להכנת מיץ. לנו מאוד היה חסר וקשה להשגה.
  • צריכת המתוקים עולה באופן ניכר בהפלגות, במיוחד בימים של תשישות או טלטלה מהגלים. 
  • ירקות ופירות : את הירקות ופירות חילקנו ב-3 מקומות אחסון: הרב עטופים בעיתון בארגזי פלסטיק מחוררים שאוחסנו במקום אפל ומאוורר עד כמה שניתן, ברשתות שנתלו בחוץ ובמקרר.
  • הפרדנו בין צבעים- ירוקים עם ירוקים, אדומים עם אדומים.
כרוב מחזיק מעמד די יפה, אם הוא עטוף בשקית נייר אז עוד יותר מוצלח. האחד שהיה במקרר עטוף בשקית נייר נשמר כחדש, האחד שהיה בחוץ העלים החיצוניים קמלו אך לא התקלקל.
תפוחי עץ, עגבניות, מלפפונים, אפרסמונים, ועוד נעטפו אחד אחד והופרדו לפי צבעים. נשמרו נהדר.
דלורית, תפו"א בצל ושום שאוחסנו ברשתות בחוץ נשמרו כחדשים ושימשו אותנו גם בימים אחרי שהגענו לקריביים.

זמן פנאי

תשבצים, ספרים, ירחונים, חומרי יצירה (כאלה שלא מלכלכים, לאף אחד אין כח לנקות את זה כשהכל זז מסביב), ספרים מדברים שניתן לשמוע באוזניות, מוזיקה, סרטים (כמעט כל ערב הסתיים אצלנו בסרט), חומרי לימוד …
קחו בחשבון שלא כולם מרגישים נוח לקרוא או לצפות במסך כשהסירה זזה.

מים

אשרי אלו שיש להם מתפיל מים! אם יש לכם את האופציה אז תתארגנו בנושא.
כל המעצבנים שיש להם מתפיל מים מוזמנים לדלג על הסעיף הזה. לנו אין  וידענו שנצטרך לקחת תוספת ל-600 ליטר שבמיכלים.
  • תחילה חשבנו לקנות עוד ג'ריקנים ולמלא במים ואז גילינו שמוכרים בסופרמרקט גלונים של 8 ליטר במחירים מגוחכים. קנינו לנו 18 גלונים וזו הייתה החלטה נהדרת. הם אוחסנו בבילג'ים וכך לא תפסו מקום, השתמשנו בהם כמי שתייה, מה שהכפיל פי 2 את זמן השימוש שלנו במים שבמיכלים.
  • מומלץ להתארגן עם בקבוקי מים קטנים אישיים שניתן למלא בכל פעם. זה חוסך בכלים ובעוד כוסות שדורשות שטיפה ומאפשר להקפיד שאף אחד לא ישכח לשתות.
  • במהלך ההפלגה כיבינו את המשאבה החשמלית ורק המשאבה הרגלית במטבח עבדה. על מקלחת צוידה בכלי ששימש לתקצוב המים לשימוש ובבקבוק שהינו ממלאים לטובת צחצוח שיניים ושטיפת ידיים.
  • מקלחות – אם אתם חיות יבשה אז לא הייתה מקלחת בהגדרה של "מקלחת" לפי הסטנדרט הקיימים ביבשה. נשמע נורא? לא נורא… מסתבר שאפשר להתקלח במי ים ולהרגיש נקיים וריחניים ובכל מקרה גם כששוטפים במים מתוקים בסוף אז חוסכים בדרך הזו כמות עצומה של מים.
  • שטיפת כלים – הדחת כלים היתה במי ים ובסוף שטיפה במים מתוקים.
  • כביסה – הבאנו איתנו ג'ריקן עם מים לכביסה, אך אלה היו מיועדים ל"כביסת חירום" (ההורים לילדים שבינינו יבינו על מה מדובר) ולא לכיבוס בשוטף. בכלל…כביסה זה נושא מאוד מעסיק בכל החיים על סירה.

מכשור אלקטרוני

  • טלפון לוויני – רכשנו טלפון לוויני מסוג Iridium Go לפני שיצאנו לחציית האטלנטי. שלחנו דרכו הודעות למשפחה ולחברים, נקודות ציון של המיקום שלנו והורדנו קבצי מזג אויר. קבלת ההודעות שנשלחו אלינו עבדה לסירוגין והדאטה שלכאורה היה ללא הגבלה לא איפשר שום גלישה או התכתבות במיילים.
  • הגה אוטומטי- לא ברור לנו איך סירות מסתדרות בלי. הוא בהחלט איש צוות בין החשובים.
  • AIS- משדר וקולט סירות בעלות AIS. איפשר לנו את המנוחה והתחושה שאתה רואה ונראה.

זבל

מאוד פשוט- כל מה שהוא לא ניילון ופלסטיק הלך לים.

לבוש

בימים הראשונים הינו זקוקים לבגדים ארוכים ודקים, לאחר מכן ככל שהדרמנו נהיה חם יותר והסתפקנו בבגדים קצרים ונוחים. משתדלים לא לצבור כביסה וברב המקרים מסתפקים בתחתון וגופיה.

שייט

לפני חשיכה הכנו את הסירה ללילה, תמיד ברמת מוכנות בדרגה אחת יותר גרועה מהתחזית הצפויה, כדי למנוע מצב שבמהלך הלילה צריך לצאת לסיפון להתעסק עם המפרשים והחבלים.
איך שלא מסתכלים על זה השהיה בחוץ בלילה לא נעימה והכל נראה גרוע יותר.

שונות

  • מגבונים לחים זו המצאת המאה.
  • דגים מעופפים יכולים להיות מטרד, רשתות לחלונות יעזרו לכם לנשום בחדרים מבלי שיתעופפו עליכם דגים במהלך השינה.

טיפים למחשבה…

בגדול… הזמן עובר מהר יותר ממה שחושבים, אולי רק בסוף כשיודעים שתכף מגיעים אז הזמן עומד מלכת.
אחד הדברים החשובים שאנחנו יכולים להמליץ זו הנוחות. כלומר, אפשר לחדד קצת לרוח, אפשר למתוח את המפרשים עוד יותר, אפשר אולי לחתוך במסלול מהיר יותר ולהגיע יומיים שלושה קודם, אך כשיש 3,000 מייל לעבור לא שווה לשלם מחיר של נדנוד מהגלים שבאים מהצד, של חוסר המנוחה שנגרמת משינויים תכופים שצריך לעשות במפרשים, משפריצים ששוטפים את הסירה ומרטיבים דרך החלונות את הסדינים.
עבורנו נכון יותר עוד יומיים שלושה אבל ברוגע, בלי התשות ובלי התעסקויות.

חזרה למעלה