נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
אי אפשר להסתדר בלי גז בישול, צריך רק להעביר יום אחד בלי שתיה חמה או אפשרות לחמם אוכל כדי להיכנס לחרדה פן הגז יגמר שוב בעתיד.

אחרי שאנחנו משייטים כבר למעלה ממחצית השנה,הבנו שאין דין ואין דיין בנושא של מילוי גז.
סוג הבלון, הגודל והמחברים שלו משתנים ממקום למקום ואין אחידות או איזו הבנה בינלאומית בנושא. היו לנו כמה חוויות הקשורות לגז הבישול לאורך הדרך ואולי הפוסט הזה תהיה תרומתנו לאומה או לפחות למי שחושב לצאת לשייט ארוך וללא כיריים חשמליים.
ראשית נתחיל מהסוף –
לאחרונה רכשנו 3 בלוני קמפינג כחולים שמצאנו אותם נפוצים יותר. גם לבלונים הכתומים (שהגיעו עם הסירה מקרואטיה) מצאנו בסופו של עניין היכן למלא אך זה לא מובן מאליו ולא פתרון שבא בקלות או בזול.
ועוד מסקנה שמתבקשת היא שתיקחו אתכם כל סוג של צינור ומחבר שיש באפשרותכם, גם אם אינו מתאים לבלון גז שבסירה שלכם, אולי תהיה לכם אפשרות למלא בעצמכם ולא להחליף אחד ריק באחד מלא.

דבר אחרון – אחד הדברים הנכונים שעשינו לפני שיצאנו מישראל זה לקנות את הגריל "OGRIL" של חברת אמגזית. פתרון נהדר, קטן, נייד, שמונע את ערפול החושים והסחרחורת לצמחונים שבינינו ברגע שמתחילים "לעשות על האש". מומלץ בחום.

ישנם מקומות שממלאים את הבלון הקיים, באחרים מסרנו ריק וקיבלנו תמורתו מלא. תלוי במה שמקובל באותו מקום. ישנו מילוי של פרופאן או ברוטן, יש מדינות שממלאות גז מסוג כזה או אחר, אין משמעות עבורנו וממידע שקיבלנו אפשר להשתמש בשניהם באותה מערכת ואין לכך כל השפעה.

נתקלנו בבלוני גז בצבעים שונים רובם כתומים או כחולים אך יש גם צבעים אחרים. לצבע אין משמעות, אלא אם כן באותו מקום מתעקשים על צבע מסויים.
קרה שלחברים שלנו סירבו להחליף את הבלון הסגול הריק לאחד מלא כי באותו מקום מקובל שכל הבלונים כחולים. למחרת בבוקר אותו בלון נמסר באותו מקום ללא כל בעיה, לאחר שנצבע יפה בספריי. אז אפשר להיות יצירתיים…


לנו יש 2 בלונים כתומים של 8.5 ק"ג, 3 בלוני "קמפינג גז" כחולים של 3 ק"ג ועוד בלון של 5 ק"ג שמשמש למנגל. מהניסיון שלנו בלון של קמפינג גז מתאים לשימוש של משפחה למשך שבועיים.




כמה זה עולה ? – אמרנו כבר… אין חוקיות. עבור מילוי של בלון 8.5 ק"ג שילמנו בגוצ'ק תורכיה 33 יורו, בלפקדה יוון 9 יורו, באסטפונה ספרד 30 יורו, בסנט לוצ'יה 23 יורו. עבור בלון כחול "קמפינג גז" שילמנו 14 יורו במרטיניק עבור החלפה של ריק במלא ו-50 יורו עבור חדש.
ונראה מה יהיה בהמשך…
ברב המקרים מצאנו שירות בתחנות דלק ובכל מקום יש חנות קטנה או אדם פרטי שישמח למלא לכם את הגז באיזה מחסן אחורי ולשלשל לכיסיו כמה ג'ובות, הכל זה עניין של כמה זמן אתם במקום כדי למצוא את האנשים הנכונים.
הפתיע אותנו להגיע לאיים הקריביים ולגלות שבלוני גז אפשר למצוא דווקא במכולת השכונתית.


חזרה למעלה