נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
 בביקורים הקודמים שלנו ברטיניק עצרנו פה ושם בסנט אן Sainte Anne. אי אפשר שלא, כי כשיוצאים מלהמרה La-Marine ,מרכז היאכטות במרטיניק, זה המקום הראשון עם מים נקיים שמזמינים לקפוץ לתוכם, מפרץ גדול, אחלא חוף ועיירה קטנה צמודה.
הפעם הגענו לסנט אן ממש לקראת סוף דצמברהמקום היה עמוס באופן לא רגיל, סירות שהגיעו כדי להעביר את הקריסמס והסילבסטר יחד עם אחריםגם פה התברר שיש בבקרים רשת קרוזרים בערוץ 08 שכולם מתעדכנים מה קורה עם כולם ובכלל, ובמשך היום כל הסירות נשארות עם קשר פתוח בערוץ 68 כדי לתקשר אחת עם השניה ולהודיע כל מה שיש להודיע.
בין היתר מצאנו פה התקבצות של משפחות וככה נוצרה חבורה של ילדים על החוף.

מדי שבוע וקצת מישהו מכריז בקשר על "פוט לאק" שזה בעצם פיקניק שבו כל אחד מביא את הכלים שלו ומה שיש לו לאכול וככה מבלים יחד על החוף עד שעת השקיעה כשהיתושים מתחילים להציק ואף אחד לא מוכן להישאר ולסבול עיקצוצים.
אחד מאותם פיקניקים המוניים היה בקריסמס. הגיעו כל כך הרבה אנשים, חלקם עם כובעי סנטהלא היה סיכוי להכיר את כולם. על החוף השתרכה רצועה ארוכה של סירות דינגי מונחות אחת אחרי השניה.
מראה מלבב.

מהחוף של סנט אן אפשר לצאת למסלול רגלי שעובר לאורך קו החוף הדרומי של מרטיניקשביל נוח להליכה רובו בצל העצים ותמיד אפשר לעשות עצירות התרעננות ולהיכנס למים. השביל עובר בכמה חופים, חלקם מבודדים ומשמשים כמקום קבוע לנודיסטים, חלקם תיירותים ואפשר למצוא מסעדות והרבה אנשים. לאורך הדרך הנוף אל הים מקסים, ואפשר להמשיך עם השביל כמה שרוצים ולהסתובב חזרה כשרוצים לחזור.
באחד הימים יצאנו לטיול עם מרתה בריאן שיימוס וביאנקה.מצאנו בדרך עץ קוקוסים שאיתגר אותנו בפיצוח, עשינו לנו פיקניק באחד החופים וזואי חזרה הביתה עם חיית מחמד חדשה- סרטן.

ישנם כמה דברים שהיתה לנו דעה קודמת לגבי האיים הקריביים, הראשון בהם זה כמות הפירות והירקות. הינו בטוחים שבקריביים פשוט קוטפים מהעצים קוקוסים בננות ומנגו בלי סוף, ושהשווקים מלאים ועשירים במגוון פירות וירקות. זה ממש לא ככה, המגוון לא כל כך עשיר והמחירים לא ממש נמוכיםאולי אפשר למצוא פה ושם עצים לקטיף עצמי אבל באופן כללי זה נדיר.
הדבר השני זה מגוון בעלי החיים ביבשה, לא חשבנו על כמות הסרטנים האדירה שחיה פהאלה החיות שאיתן אנחנו נפגשים כל הזמן בכל מקום. הרבה מאוד סרטנים, מכל מיני סוגים, גדלים וצבעים.

כמו תמיד הגענו ליומיים-שלושה ונשארנו יותר מחודש. העיירה עצמה קטנטנה, מוכנה לקליטת תיירים צרפתיים, מאורגנת להפליא כך שאפשר למצוא בה הכל. ביום שבת בבוקר שוק צבעוני עם מגוון גדול של תבלינים, מזכרות, ירקות ופירות. כשצריך משהו לסירה אז אפשר "לקפוץ " ללה-מרה הקרובה, וכל שאר הדברים אפשר למצוא בסנט-אן, לא פלא שיש סירות שבוחרות להישאר כאן לאורך זמן.