נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
היום יצאנו לטיול לכפר קפורגאנה CAPURGANA הקרוב. השביל מתחיל ממש ליד מקום העגינה ועובר דרך הג'ונגל, מטפס על ההר שמפריד בין שני הכפרים ויורד בצד השני. די קרוב לתחילת השביל פגשנו את מדרגות העץ שנמשכות עד אי שם , 223 במספר (ספרנו!). ואז, אחרי שמסיימים עם הקטע הקשה על ההתחלה, מהלכים בשביל צר בין ירוק אינסופי. קשה לתאר במילים את ההרגשה הזו להיות מוקף בכל כך הרבה צמחים מסוגים שונים, מאלה שמשתרכים על הריצפה ועד העצים הגבוהים שנגמרים גבוה למעלה. מצחיק לזהות הרבה מהצמחים מכך שראינו אותם במשתלות בארץ, אבל כאן, בטבע, בכמות עצומה ובגדלים טבעיים, הכל נראה אחרת.

עייפים ומיוזעים

מצאנו חיות מעניינות. סופסוף ראינו קבוצת קופים והתרגשנו, אבל גם החיות הקטנות יותר מעניינות לא פחות, מקלונים שהם כמו חרגולים דקיקים שנראים כמו ענפים, עכבישים מוזרים שטווים קורי ענק, שיירות ארוכות של נמלים שמובילות עלים לקן, לטאות, פרפרים, תוכים וציפורים, צפרדעים….. החיים פה שוקקים. רק צריך להמשיך לזוז כל הזמן, אם עוצרים לכמה דקות, מיד מתחילים להרגיש את העיקצוצים.

מדרגות ….

מתאווררות

אננס בטבע זה לא משהו שרואים כל יום!

סיפרו לנו שהכפר קפורגאנה CAPURGANA גדול יותר מסאפזורו SAPZURRO  שבו אנחנו עוגנים, יותר קל להשיג מצרכים, יש שם שוק מקומי ואולי אפילו אינטרנט כדי להיות בקשר עם הבית שלא שמעו מאיתנו כבר כמה שבועות. הגענו לתצפית יפה, בצד אחד רואים את המעגן שלנו ואת הכפר סאפזורו ומצד שני את קפוגאנה ואליו מובילות שוב מדרגות עץ (לא ספרנו כמה, אבל הרבה!), ירדנו את כולם אבל עוד לפני שהגענו לכפר ראינו את הקופים ובהתלהבות הלכנו אחריהם לתוך הג'ונגל עד שמצאנו את עצמנו ממש נהנים ללכת מחוץ לשביל. בין העצים הרבים מצאנו קקאו, בננות, אבוקדו, גויאבה, אננס, לימון ועוד אחרים שלא זיהינו.
שוטטנו בשפעהזה, מיוזעים ומטונפים לעייפה, העמסנו את התרמילים בכל טוב והתחלנו בדרך הארוכה חזרה. וכך יצא שבעצם את קפורגאנה ראינו רק מרחוק.

תצפית על סאפזורו

תצפית על קפורגאנה

1. איזה סיפור מדהים !! ממשיכה לקרוא בשקיקה את סיפורי המסע שלכם .. יום יבוא ואני אצליח לשכנע את בעלי ��