נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
אי פעם ראיתם קוף?… נכון יותר להגיד האם פגשתם קוף?
אני לא מתכוונת בגן חיות אלא פנים אל פנים. יכול להיות שלא ואם כן אז אני מניחה שאף פעם לא רדף אחריכם קוף, נכון? אבל למה למהר?! בואו נתחיל מההתחלה:
אנחנו בפוארטו לינדו Puerto Lindo בפנמה, עברנו לכאן מפורטובלו Portobelo לכיוון איי סאן בלס San Blas לסיבוב חוזר. עצרנו במרינה הקרובה כדי לסדר את הניירת שלנו שמרשה לסירה להישאר בפנמה, טיילנו קצת בסביבה, עברנו ליד ג'יפ  שמוכר פירות וירקות ו… לא התאפקנו וחזרנו לדינגי* עם שני אננסים, בננות ופלפלים (שמאוחר יותר הפכו לממולאים טעימים).
מול המרינה, עצרנו באי קטנטן מכוסה בשמיכת צמחייה ירוקה. ירדנו, קשרנו את הדינגי ופתאום, מבין העצים הרבים, ראינו יצור קטן, שעיר ושחור שכולנו מכירים בשם: קוף. הקופים במקומות אלה הם מסוג "שאגנים" Howler  שצרחותיהם נשמעות למרחקים ביערות שבהם הם חיים. מדי פעם, במשך היום אפשר לשמוע את שאגותיהם שנשמעות כמו ערבוב של שאגה, נהמה וצעקה.

המחשבה הראשונה שלכם למראה התמונות יכולה להיות "איזה חמוד", "איזה זנב ארוך" או משהו בסגנון אבל, כמו שאומרים "אל תסתכל על הקנקן אלא במה שבו". לצערנו, לא חשבנו על המשפט הזה ברגע שצילמנו את הקוף.
למה שנצלם את הקוף מרחוק? 
נתקרב קצת…
ועוד קצת…
אולי עוד טיפה?…
עוד שניה וזהו…
עוד טיפ-טיפונת…
זה קרה כל כך מהר. לפתע הקוף קפץ מהעץ אל קוף אחר שישב סמוך לו והיה נראה שתתחיל פה תחרות אגרוף שלא נראתה במאה השנים האחרונות, אך ברגע האחרון, כקוף אחד, שניהם החלו לרוץ ולרדוף אחרי אבא שלי, זואי ונעמי (שהיו הכי קרובים אליהם). אני יכולה בוודאות להגיד לכם שאף פעם לא ראיתי אותם רצים כל כך מהר! זואי צורחת כמו אחד מהשאגנים בראש, נעמי רצה כמו אנטילופה אחריה ואבא שלי (צוחק בהיסטריה,כמובן) אחרון.
אבל אין צורך לדמיין קרב אכזרי, הקופים סך הכל רצו להבריח אותם מהטריטוריה שלהם.

מאותו רגע אבא שלי הסתובב עם מקל גדול, ליתר ביטחון, ובדק אם הוא מרשים את הקופים בפוזה החדשה שלו שניסו לרדוף אחריו בכל מקרה. הוא הלך ליער בזמן שאמא, נעמי, זואי ואני נשארנו מאחור עם הדינגי למקרה שהקופים יחליטו לבדוק אם האננסים החדשים שלנו בשלים.
אבל התקלה המגוחכת שלנו עם הקופים לא עצרה בעדנו לצלם אותם שותים, מפהקים או סתם יושבים בצורה הכי קופיפית שיש.

לא נראה לי שנשכח את הקופים האלה בקרוב…
, עדי רוט.
* לקוראים חדשים שלא מכירים דינגי – זו סירה קטנה לשימוש בעגינה, שאיתה אפשר לשוט לחוף (תיקון קטן שהרבה טועים בו: זאת לא סירת הצלה! זה האוטו שלנו!)
חזרה למעלה