נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
את התקופה האחרונה שלנו בפנמה אנחנו מעבירים בסידורים וטיולים, שכרנו רכב לשלושה ימים כדי לראות קצת יותר מהמדינה הזו שאירחה אותנו כמה חודשים.

רב הנסיעות שלנו היו מעורבות בחיפושים אחר אטרקציות לצד חיפושים אחר ציוד לסירה, רב חנויות הציוד נמצאות בפנמה סיטי וזה הצריךהאותנו לנסוע שוב ושוב לעיר הענקית הזו, שלוקח בה המון זמן להגיע ממקום למקום.

בין לבין ביקרנו בשני אתרים מעניינים לנו ולבנות:

Summit 

Summit  הוא גן חיות באזור שנקרא גמבואה Soberania-Gamboa , עם הרבה חיות מעניינות (שלצערי חלקן הגדול מצויות לבד בכלוב שלהן, יחידות ללא קבוצה או בני זוג, למרות שהן חיות החיות בקבוצה). בכל זאת, הפארק נקי ונעים להלך בשבילים הרחבים.

 … ואולי עדיף שאתן לזואי לתאר את הביקור שלנו שם…

זואי: " פארק שקט עם המון חיות מעניינות ובהחלט הרבה קופים. פעם ראשונה שראיתי ארפיה Harpya (סוג של עיט) אז ממש התרשמתי מהגן חיות הזה, הראו לנו איך מאכילים אותו וזה היה מעניין. ראינו טיגריו שזה חתול קטן ממש וקואטיס Coatis שתמיד רציתי לראות ולגדל, הקואטיס הוא ממשפחת הדביבונים. יש שם פארק נחמד עם כמה גני שעשועים. בכניסה קיבלנו מפה שמאחוריה יש תמונות למקומות מיוחדים בפארק, למשל מקום עם הרבה עטלפים, או מקום עם הרבה עצי במבוק. ראינו שם גם הרבה תוכים צבעוניים."

ארפיה

Biodiversity Museum 

Biodiversity Museum  הוא אחד המוזיאונים הטובים שהינו בהם עד היום! מספר על מגוון החיים באזור פנמה ומציג ארבע תערוכות לא גדולות פיזית אך עשירות בתכנים, מעניינות באופן יוצא מהכלל, שהשאירו את חמשתינו עם פה פעור.
המבנה עצמו צהוב, כחול ואדום בולט בנוף העיר פנמה סיטי, עשוי כמו גגות מרובעים שמרחפים אחד מעל השני באי סדר ומושך מלכתחילה את תשומת הלב.

מבט מהמוזיאון אל גורדי השחקים של פנמה סיטי

אז מה הלאה, אחרי פנמה?

כשהגענו לפנמה, התכוונו להוציא את הסירה למספנה כדי לצבוע את התחתית ולפנק אותה קצת פה ושם אחרי הדרך הארוכה שהיא עושה איתנו, אך ככל שעבר הזמן והתמהמנו, קיבלנו עוד ועוד המלצות לעשות את כל העבודות בריו דולצ'ה שבגואטמלה.

אז ככה ההתלבטויות הסתיימו לאן ממשיכים מפה ונקבע שגואטמלה זה היעד הבא שנכבוש. החלטנו להגיע מאורגנים בכל הציוד שנצטרך להספנה, כי הזהירו אותנו שאמנם בגואטמלה העבודה יותר זולה, אבל לא החלקים, צבעים, אביזרים וכל השאר.
אחרי שהשלמנו עם התוכנית החדשה, (בידיעה הנוראית שהלחות שם עומדת להיות גבוהה עוד יותר מזו שאנחנו סובלים בפנמה) התפנינו לברר מה מצפה לנו-
כל מדינה חדשה מזמנת לימודי גאוגרפיה והסטוריה, כולנו אספנו חומר קריאה ומידע על טיולים, נעמי הכינה לנו הרצאה על ההיסטוריה של גואטמלה ועל תרבות המאיה ועדי הכינה הסבר על הגאוגרפיה של גואטמלה והיכן כדאי לבקר.
(עדין צריך למצוא לזואי מטלה בעניין…. יש רעיונות ?)

כולנו כבר מחכים לבקר במדינה המעניינת והצבעונית הזו, למרות שבכלל לא מחכים להפלגה הארוכה שלפנינו- 900 מייל בערך. הרבה זמן עבר מאז שהיו לנו הפלגות של ימים רצופים, ובת'כלס לכולנו יותר כייף לעגון מאשר להפליג. 
אז עוד כמה ימים של שיפצורים אחרונים, החלפת שרשת העוגן, הרכבה של האלטרנטור החדש, קניות אחרונות, כביסה אחרונה, להגיד שלום לRitmo   בית הספר למוזיקה, ואולי גם פרידה קטנה מהכיתה של זואי… ואינשאללה נצא לדרך. 
חזרה למעלה