נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
יחד עם סיום התקופה שלנו באיסלה מוחרס Isla Mujeres שבמקסיקו, אנחנו גם מסיימים את רב ההכנות שלנו לקראת התינוק שיגיע. בלידות הקודמות לא היתי כל כך מודאגת שהכל יהיה מוכן מראש, אבל להתכונן בסירה לתינוק זה דבר אחר לגמרי.
שקלנו את האופציות והחלטנו שאת התינוק הזה נעדיף להביא לעולם בגוואטמלה.
אנחנו בתחילת עונת ההוריקנים והלידה צפויה בספטמבר, חיפשנו מקום בטוח שנוכל להישאר בו עם הסירה ואין ספק שהעגינה בנהר הריו דולצ'ה מושלמת לתקופה הזו.
בגוואטמלה סיטי יש שגרירות ישראלית שבה נוכל להוציא דרכון ליצור החדש וכן קהילה יהודית שתוכל לעזור לנו עם הסיוט של הברית מילה.
בעיר הקרובה לריו דולצ'ה, מורלס Morales, יש בית חולים פרטי בשם בטסדה Bathesda. מרחק של כחצי שעה נסיעה מהמרינה שנשהה בה. ביקרנו שם בחודש פברואר, לפני שעזבנו את גוואטמלה, הצוות ערך לנו סיור וסיפר לנו על השירותים שלהם. הדבר הכי מטריד בבית חולים הזה שאף אחד לא דובר שם אנגלית. פרט לאח אחד כל הצוות, כולל הגניקולוג, דוברים רק ספרדית. אני לא ממש רואה את עצמי סבלנית מספיק לנסות להבין מישהו כשאני עם צירים או לנסות להתבטא בספרדית העילגת שלי כשאני בסיטואציה של לידה, ולכן אנחנו חושבים שנצטרך למצוא מישהו דובר ספרדית ואנגלית שילווה אותנו כשיגיע הרגע.
סן חוזה, בית חולים נוסף במורלס
חדר ההמתנה בבית חולים בטסדה
חזית בית החולים בטסדה במורלס
ההתארגנות שלנו לגבי התינוק התחילה ברגע שהחלטנו איפה נרצה ללדת. בקנקון  Cancun שבמקסיקו היה קל להצטייד בכל הדברים הראשונים שנצטרך. התחלנו לצבור בגדי תינוקות, מוצצים, בקבוקים, שמיכות וכל מיני אביזרים קטנים שכבר הינו צריכים להיזכר מחדש בקיומם.
ישנם דברים שבמקסיקו לא נוהגים להשתמש, כמו לדוגמא חיתולי כותנה שלא ניתן למצוא בשום מקום (ואותנו שימשו לעשרות דברים בזמן שהיו לנו תינוקות), במקומם מוכרים מגבות קטנות שלא מכסות שום דבר.
עשינו גם שינוי בחדרים. עדי זכתה סוף כל סוף לישון באלכסון כשזואי עברה לחדר משלה, הארונות סודרו מחדש וכל הציוד שנרכש קופל אל תוך ארון שפונה לכבוד התינוק שבדרך, וכך יש לנו עכשיו ארון שנקרא "הארון של התינוק".
זואי מבסוטה בחדר משלה
בהמשך לכל ההכנות, אנחנו חוששים מאוד מתקופת הגשמים שבגוואטמלה, מהחום הבלתי נסבל בסירה כשנקשרים לרציף ומכל מיני מעופפים ביניהם יתושים שיביאו איתם את קדחת הדינגי ומלריה. המחשבה לעבור את החודשים האלו עם תינוק בן יום ובלי ים קרוב לקפוץ לתוכו להתקררות גרמה לנו לצייד את החדרים במאווררים, את הסלון במזגן נייד, בנוסף לרשתות והצללות שעוד צריך לתפור ובטח יעזרו להמעיט את מידת החום.
אז ככל שהרשימה התקצרה והבטן שלי תפחה, חלפו בינתיים ארבעה חודשים שעגנו באיסלה מוחרס במהלכם נסענו פעמיים לקנקון למכון אולטרה-סאונד Con Rad Mad  כדי לוודא שהתפתחות העובר תקינה. בשאר הזמן הינו עסוקים בשיגרה של לימודים, קניות, שחיה ואחר צהריים עם חברים.
Add caption
וכמה שקיטרנו בהתחלה על איסלה מוחרס … ת'כלס זו היתה תקופה לא רעה להעביר בה את חודשי ההריון.
  1. היי אילנה, כייף לשמוע ממך. גם אני חשבתי על המתנה הנפלאה שנתת לנו…. רעיון להכין בעצמי משהו דומה הפעם הזו

  2. היי חגית
    עכשיו מתאימה המתנה שעשיתי לזואי כשנולדה. ( מערכת תאים עם השם שלה רקום).
    אני עוקבת וקוראת בשקיקה.
    מאחלת לידה מהירה וקלילה.
    אילנה הדני אמא של אמיר מהגן של עדי בזיקים. ואקס מורה למדעים בחופים

תגובות סגורות.

חזרה למעלה