נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

למה כל כך קשה לי לכתוב מאז שעזבנו את הסירה?

מדי פעם מבזיקה בי מחשבה עם הארה מה בעצם הסיבה, אבל רגע לאחר מכן היא נעלמת.

(אני מתכוונת לסיבה למה אני לא כותבת, ולא למה עזבנו את הסירה)

אההה…. לא ידעתם שעזבנו ? אז כן. זה קרה בינואר האחרון ומאז אנחנו בישראל.

הסירה האהובה שלנו נשארה במספנה ב- Solomons Island שבארה"ב ומיועדת למכירה !!!

אם אתם מתעניינים אז תוכלו לבדוק פרטים של הסירה פה

תמונה אחרונה רגע לפני שמניעים את הרכב ויוצאים לכיוון שדה התעופה

הסיבות שחברו יחד להחלטה

היו הרבה סיבות להחלטה לעצור. התירוץ הראשון הוא שפשוט הבנות גדלו.

נעמי תהיה בקרוב בת 18 ועדי בת 16, ונראה לנו שהן צריכות נקודת זינוק לחיים ושבאחריות שלנו לאפשר להן את האופציה להתחיל חיים, לעבוד, ללמוד, להרוויח כסף כדי לקנות סירה או פנטהאוס, אם זה מה שיחליטו לעשות.

בנוסף, יש את המשפחה בישראל ובסלובקיה, שלא ראינו כבר 4 שנים והתגעגענו, ועם כל טירוף הקורונה, התגעגענו עוד יותר. הם אפילו לא ראו עדין את קאיו…

וגם הקורונה שהטריפה את כולם הוסיפה לזה והאפשרויות שלנו לאן להפליג הצטמצמו.

ובסוף, התחילו להתבשל לנו חלומות חדשים שצריך גם אותם להגשים.

מנצלים את הימים האחרונים שמזג האוויר סביר כדי להרוויח עוד סיבוב בשכונה עם הדינגי

אז מה מצב הרוח?

המפגשים שלנו עם אחרים בעיקר מאופיינים בציפיה. הציפיה של הסביבה והציפיה שלי מעצמי. הציפיה הזו היא גם מכשול וגם מנוף. מופנית אלינו ציפייה לחיים בריגוש תמיד, מחוייכים ושזופים, עם פנים להרפתקאה. ואנחנו… בתקופה של לא פה וגם לא שם, מחפשים את השביל שלנו בלי לוותר לעצמנו ובעיקר בלי לוותר עלינו.

“נו…ומה עכשיו?” זו שאלה שאנחנו נשאלים כל הזמן "מה הכיוון?” “מה התיכנון?” ואנחנו… לא יודעים. לפחות לא בשלב הזה. ולמה צריך לדעת כל הזמן?

אורזת חיים שלמים לתוך תיקים

גם הציפיה העצמית בבילבול נורא. כל השנים על הסירה לימדו אותי מאיזה חומר קורצתי, מה אני מעדיפה, מה עושה לי טוב וההרגשה שאני כיום דורכת במקום קשה ומבלבלת.

ברור לי שזה שלב ביניים, אני יודעת שזה שאנחנו חיים באשקלון בדירה ישנה ושכורה עם רהיטים מאולתרים- כל זה הוא לא העתיד שלנו. אבל בינתיים זו אי וודאות בלתי נסבלת והרבה צעדים שאחד תלוי בשני. ולוקח זמן עד שכל צעד קורה וישנם ימים שנראה שכלום לא זז וישנם ימים שקורים הרבה דברים טובים בבת אחת.

אשקלון טיים

חשבנו לנצל את הזמן כשבתי הספר נפתחו אחרי הקורונה, ולאפשר לזואי ולעדי לחוות קצת לימודים במסגרת שהיא לא הבית. אבל כמה מוזר זה, שדווקא במדינה שלנו, בה אנחנו אזרחים, נתקלנו באי רצון בולט של מחלקת החינוך בעיריית אשקלון לעשות את המאמץ המינימלי להכניס אותן לחודשיים האחרונים בשנה. ואחרי שהיה ברור שתירוץ מוליד מבחינתם עוד תירוץ, פשוט ויתרתי. בחרתי לא להרים את הקול ולא לאיים ולא לבקש את האחראי. היתי מותשת מהשיטה.

נעמי בתפקיד המלצרית

במקביל ללימודים בבית עדי התחילה לעבוד כדוגסיטינג. היא מוליכה כלבים, מטפלת בהם כשהבעלים שלהם לא פנויים ונהנית מזה מאוד. זואי מתמרנת בין חברים, הומסקולינג ורכיבה על הסקייטבורד ונעמי עובדת במלצרות ומוציאה רשיון נהיגה, חווה לראשונה איך זה להרוויח כסף משל עצמה ולומדת לנהל אותו.

חוף הים היפיפה בפארק הלאומי אשקלון

קאיו גדל והתפתח, כיום הוא בן שנה ו-8 חודשים, מפטפט ומנסה להיגמל מטיטולים. אנחנו מנצלים את החוף באשקלון לביקורים שוטפים בכל הליכה לטיול והוא נהנה לקפוץ בגלים. הוא כבר יודע להגיד בקלות "ים" וכל סירה בפיו היא "דינגי".

בכל זאת שישאר משהו… הרי נולד בסירה…

  1. התגעגעתי לבלוגים שלך !!!
    הלוואי שתחזרי לכתוב לנו.
    קראתי את כולם בשקיקה ורוצה להמשיך. ברוכים הבאים לארץ !!!

  2. איך שהזמן טס…אני זוכרת את נעמי ועדי קטנטנות..תהנו מהשהות כאן ובכל מקום אחר שתחלמו להיות

  3. הי חגית ורוטים כולם.
    החווה הזו , של חיים על סירה ונדודים, יחוקקו את הרף לחיים ואיכות גבוהים מהסביבה ביבשה!
    וזה לא יעלם ! ככל שהזמן עובר , כל החוויות נמדדים ביחס לזה , ואין שומדבר שיכול להגיע לחופש ולאושר שיש בים בסירה בחיים ביחד! שום מסגרת לא תתרום לבנות כמו המסגרת שהיתה להם בים! אנחנו עדין מתגעגעים! ובאיזה שהו מקום מצתערים על המעבר ליבשה ! למרות התארים והתעודות והכסף! בסופו של יום ליפני שהעניים נעצמות אנחנו תמיד עם הגעגוע לבלו! כולנו! ובדיעבד כשאני מסתכלת אחורה וקדימה , לפעמים אולי היה שווה לקחת את הצ’אנס הבריאותי וליחיות את הרגע בים מאשר למשוך את היומיום המונוטוני כאן!
    הרגעים הכי משמעותיים הכי מרהיבים היו על בלו בעולם!

    1. וואי מיכל, ריגשת אותי. אני מאמינה בלב שלם שאלה חוויות מעצבות לחיים

תגובות סגורות.

חזרה למעלה