נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
פטר חזר אתמול מקרואטיה. אחרי התכתבות עם ברוקרית במשך מס' פעמים, החלטנו שהבשילו התנאים לנסוע לשם ולראות את הסירה בעצמנו. תחילה היה ברור לנו ששנינו נטוס ונראה את הכלה יחד, אבל אחרי שעשינו חישוב עלויות והזמן שדוחק לחזור מהר לעבודה והילדים, החלטנו שפטר יטוס לבד.
הסירה עוגנת בספליט, שרק בעיר הזו יש 11 מרינות! אין טיסה ישירה לספליט, מה שאילץ את פטר לטוס לוינה ומשם לזאגרב בירת קרואטיה ומשם לשכור רכב ולנהוג עוד 4 שעות, חתיכת טירטור…. אבל אם זה זה והיא אמורה להיות שלנו אז בטח זה שווה…
פטר ואני כבר יודעים שאצלנו שום דבר לא בא בקלות אבל תמיד בסוף איכשהו הכל מסתדר לטובה.

בספליט היה לו יום  אחד שבו נפגש עם השמאי, הברוקרית והבעלים. תחילה רצינו שמאי עם המלצות מיוון אבל אחרי שששמע שהסירה בקרואטיה כנראה החליט שלא מתאים לו. את השמאי הזה מצאנו דרך האינטרנט, והתברר שהוא מתגורר בספליט. הכימיה איתו היתה נהדרת עוד מההתכתבויות הראשונות, הוא הסכים להצטרף לפטר לראות את הסירה ושאם תיסגר העיסקה יערוך בשבילנו את הבדיקה המקיפה כמו שבד"כ עושים.
הבדיקה כללה הפלגה קצרה ומעבר על החלקים החיוניים, התרשמות מהתחזוקה והניקיון, בדיקה האם יש סדקים, ריח לא טוב, סימני רטיבות בחלק הפנימי, וכד'…
עד היום הזדמן לנו פעם אחת די ממזמן להיות ב-Lagoon 380 וקינן בנו החשש אי שם עמוק שאולי אנחנו מדמיינים אותה אחרת ממה שבאמת, אבל בערב כשפטר התקשר לספר לי איך היה אותו יום, הדבר הראשון שציין הוא שכ"כ כייף להיות בה ושאין ספק שהיא רחבה ונוחה ומתאימה ל-5 נפשות כמו שחשבנו. (וזה הרגיע אותנו מאוד שאנחנו עושים את הבחירה הנכונה).
אז אחרי אותו יום ארוך ומשא ומתן על המחיר, למחרת בבוקר ניגש לסירה לבד ומצא אותה שקטה ורגועה והשלים עם ההחלטה שהיא אכן מתאימה לנו, וכשניפגש איתם שוב כבר סוכמו הדברים בע"פ ואז… החל את הדרך הארוכה חזרה הביתה.

ועכשיו מה ???
מאוד קשה להבין מה בא לפני מה. חשבנו שהתהליך הוא ברור ומובנה אבל לא לגמרי. בגלל שהברוקרית מייצגת את הבעלים אז החוזה הוא בעצם בין המשרד שלה לבעלים וכרגע אנחנו מחכים להעתק של החוזה. בחוזה הזה אמורים להיות רשומים גם פרטי הקונה ופרטי העיסקה, אבל הקונה לא חותם. מאוד מוזר…
בינתיים הזמנו את השמאי שיעשה בדיקה מקיפה ליאכטה, בסיום הבדיקה אנחנו מקבלים דו"ח מפורט ותמונות, הבדיקה נעשית בסירה גם כשהיא במים וגם ממחוץ למים, מה שאומר שצריך לשלם גם על המנוף.
עדין לא ברור לנו איך התשלום מתבצע, אם ישנה מקדמה או רק תשלום מלא על עיסקה וזהו,  …
אבל אני בטוחה שתוך יום או יומיים התבררו הדברים.
בכל מקרה , אחרי שנעבור את שלב השמאות והתשלום, מתחיל שלב הבא של רישום דגל ואח"כ ההבאה שלה לארץ.
שזה גם כנראה לא ממש פשוט, אבל גם לא ציפינו שיהיה , נכון?!

חזרה למעלה