נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
במשך שבוע חצינו את האיים הקיקלדיים של יוון לכיוון צפון-מערב. הזדמן לנו לעצור ב-8 איים, ברובם רק כדי לישון וקצת לשחות. זה הזמן להגיד שחבל שלא יצאנו לטיול מוקדם יותר כדי שיהיה לנו זמן שהייה ארוך באיים, די חלפנו על פניהם ולא חווינו כל מקום כמו שהינו רוצים. אין ספק שצריך להשאיר בטיול הרבה יותר זמן ליוון.

האיים באזור די צחיחים. הרי סלע גדולים מצופים שיחים פה ושם, ללא עצים או אזורי חקלאות וגידולים. ישנם איים מיושבים יותר שריכוז הבתים בולט על קו החוף או במרומי ההר, אך ישנם אחרים שהבתים פזורים ומרוחקים אחד מהשני, חשופים לרוחות הנושבות, מוקפים טרסות ישנות שאין בהם גידולים. לא פעם שאלנו את עצמנו איך מתנהלים החיים היומיומיים שם.

התקופה הזו מתאפיינת ברוחות מלטמיות שנושבות בעוצמה במשך היום ונהיות שקטות בלילה. היו לנו כמה ימים בודדים נוחים ושקטים להפלגה, אך רב הימים והלילות היו מלווים ברוחות חזקות מלטמיות או לא מלטמיות שהרסו לנו את כל העציצים בסירה, שברו כמה כלים בודדים אבל בעיקר לקחו איתם את הדינגי החדשה שלנו, כך שהתעוררנו בארבע לפנות בוקר באי ASTIPALEA עם רוחות מטורפות ומחוסרי דינגי.

אחרי שהתגברנו על האובדן נשמנו לרווחה שלפחות המנוע לא היה מורכב עליה. ומאז אנחנו מפליגים בים ואני קוראת לה "דינגי, שובי הביתה…" וכל כתם קטנטן מריץ אותנו למשקפת כי אולי אולי אולי אולי …

SIMI

בסימי עצרנו לכמה שעות כדי להחתים דרכונים בכניסה ליוון. העיירה הקטנטונת מדהימה בצבעוניות שלה. כשנכנסים ליוון צריך להחתים 3 משרדים וכל אחד מהם נמצא בנקודה אחרת של המעגן שצורתו חצי גורן, כך שמצאנו את עצמנו צועדים מקצה לקצה. הים עצמו במעגן מלוכלך בחבלים ובלאגן, בזמן שהינו שם ראינו 3 סירות שהעוגנים שלהם הסתבכו כשניסו לצאת. בעל הגלידריה שבה אכלנו סיפר שבמקום יש 2 צוללנים שמרוויחים מכל העניין 100-150 יורו מכל סירה שמציעים לה עזרה.

TILOS

לטילוס הגענו בשעת לילה מאוחרת, מפרץ שקט שלחופיו כמה בתי מלון קטנים. כשיצאנו בבוקר פגשנו את רונן וענבל עם הסירה "דורית" שעגנו לידנו במרינה באשקלון, היה כייף לפגוש אנשים מוכרים וקבענו להיפגש שוב באי הבא ניסירוס.
בדרך הים היה חלק וללא גלים ורוח, באמצע הדרך קפצנו לשחות והבנות נהנו ממזרון הים הענק שמצאנו כמה ימים קודם בים הפתוח.

NYSIROS

באי ניסירוס עגנו בדיוק כשהאוכל היה מוכן. התזמון היה מושלם והזמנו את רונן וענבל לאכול איתנו יחד ולהחליף חוויות. לקראת ערב שכרנו טוסטוסים ונסענו לטייל באי אל אזור לוע הר הגעש שממנו היתה התפרצות לפי שנים רבות. חזרנו עייפים ומרוצים בשעת לילה מאוחרת- מולנו טברנה עם מוזיקה יוונית שבעל המקום וחבריו מנגנים, משמאל פאב חשוך עם מוזיקת ג'אז ומימין סירה עם חבר'ה רוסים ששרו עד לפנות בוקר.

ASTIPALEA

לאסטיפלאה הגענו אחרי יום של הפלגה קשה עם רוחות חזקות, עצרנו במפרץ קטן בעגינה ים תיכונית וקשרנו את עצמנו היטב עם חבלים משלושה כיוונים. בחלק של האי בו הינו אין בתים בלבד ופרט לסירת דייג וכמה יאכטות שחלפו מרחוק, הינו די לבד. מקום קסום אם מזג האוויר טוב והדינגי שלכם לא אובדת , הסלעים יורדים אל המים בקו ישר והראות 30 מטר מטה אל הקרקעית.

THIRASIA

טיראסיה זה אי קטן מול טירה (סנטוריני). בסנטוריני היתי לפני 20 שנה בטיול חברות לפני הגיוס לצבא. בלילה לפני שהגענו צפו בי זיכרונות נשכחים מאותו טיול, על רגעים ומקומות שלא זכרתי או חשבתי עליהם עד אז.
טיפסנו בדרך אבן העתיקה מעלה אל הכפר, הנוף היה עוצר נשימה וכך גם העלייה הקשה. בכפר הסתובבנו בסמטאות בין הבתים הצבועים כחול לבן, ראינו את החצרות הצפופות והמדרגות היורדות ועולות.

IOS

באיוס עצרנו כי הינו חייבים אינטרנט כדי להוריד תחזית מזג אויר לימים הקרובים, להודיע למשפחה שהכל בסדר, להאכיל את הקניבליים שאיתי בקצת בשר (גירוס יווני) ולעשות קצת קניות. בכניסה לאי כמות גדולה של מעבורות ורחפות מהירות הלוקחות מטיילים מאי אחד לאחר. בגלל צבעם הירוק קראנו להם "האגד של יוון".

ANTI PAROS ו- SERIFOS

באנטי פארוס  ובסריפוס עצרנו בשעת לילה רק כדי לישון ולהסתתר מהרוחות. לא ירדנו מהסירה אל החוף כי העדפנו להמשיך בדרך ולהתקדם למקום בו נוכל לרכוש דינגי וגם לברוח מהרוחות המלטמיות.

בדרך עשינו מקלחות של מי ים שבסופן רק שוטפים עם מים מתוקים ומקבלים הרגשה רעננה וכייפית, וזו גם דרך נהדרת להעביר את הזמן. הבנות מבלות הרבה זמן בקריאה, אבל זה לא שונה מהרגיל, תמיד הן קראו הרבה, עכשיו רק אין מי שיפריע להן.