נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
לסרדיניה הגענו אחרי יום וחצי הפלגה מסיציליה, הרוחות היו כל-כך טובות שההפלגה ארכה חצי מהזמן שתיכננו. מסתבר שההחלטה לצאת בסוף הסופה היתה נכונה, כך זכינו לרוחות טובות שדחפו אותנו קדימה.
 הגענו בחשיכה למפרץ בדרום סרדיניה ועגנו ללילה. אני אוהבת להגיע למקומות חדשים בלילה כשרואים רק צלליות של קויי הנוף ומשערים לפי המפה מה הסביבה ואז בבוקר יוצאים החוצה ומגלים באור יום איך הכל נראה, תמיד זו הפתעה חדשה.
כך קרה שיצאנו מהמיטות בבוקר וגילינו שאנחנו בעצם עוגנים ליד הסירה Baloo של חברינו שמהם נפרדנו בהפלגה מיוון לסיציליה.
במשך כמה ימים עגנו יחד במפרץ קטן קרוב לעיר קגליארי CAGLIARI (שבעצם הוגים את השם "קאליארי",ללא ה-"ג") וביום הולדת של נעמי יצאנו לתור את העיר, כשהכוונה היתה לסיים את היום אצלנו בסירה עם עוגת יום הולדת לנעמי שחוגגת בת מצווש.
הטיולים שלנו עם משפחת בלדרן ידועים בהליכות חוצות מרחקים, אמנם הגענו לעיר באוטובוס, אך הילכנו במשך שעות ברחובות המפותלים, בעיר העתיקה המטפסת מעלה מקו החוף, בין בניינים עם מרפסות אינספור כשכל פעם מתגלה סמטה חדשה עם מדרגות עולות או יורדות.
העיר גדולה ויפה, נותנת פיסה ממה שיש לאירופה להציע מבחינת האדריכלות, הכנסיות וקישוטי המבנים. אני לא יודעת כמה ק"מ עברנו, אך אני משערת שנראינו חבורה מצחיקה ורועשת עם כל הילדים יחד ורצוי לציין את זואי הקטנה שהילכה את כל הדרך בגבורה תוך כדי קפיצות, דילוגים וניסיונות להיתלות על מטר או לפחות להחזיק לו ביד.

אם כבר הגענו לאיטליה, אז אי אפשר לוותר על הגלידה האיטלקית. אחת המטרות שלי היתה למצוא את אותו מקום אותנטי באחת הסמטאות, כזה שמאחורי הזכוכית ממתינות להן ערימות מסודרות של גלידה בטעמים מבלבלי חושים ומעל כל ערימה קישוט, פרי או סירופ שמציינים את הטעם של הגלידה, כך שמעל גלידת אפרסק יהיה אפרסק חתוך יפה, מעל גלידת בזיליקום יסודרו עלי בזיליקום, מעל גלידת העוגיות יהיו עוגיות נעוצות ופירורים מסביב…
אז אכן נמצא המקום כל אחד בחר לעצמו שני טעמים. מיותר לציין שלאף אחד לא נותרו שאריות בכוס.
כשחבורה של יאכטונריים מסתובבים בעיר הגדולה, אין סיכוי שלא יחפשו חנויות ציוד לסירות כי תמיד יש מה להחליף ולתקן לפני ההפלגה הבאה. כך שאחרי שנרגענו מחיפושי הגלידה, עברנו על כל חנויות הציוד בעיר. Baloo רכשו חלקים שהיו זקוקים להם ואנחנו רכשנו חבל חדש במקום אחד שנשחק ואנטנת קשר VHF חדשה במקום זו שגילינו שאינה תקינה.
לקראת ערב כולם היו במצב עילפון מתקדם, קנינו מצרכים באחד מהסופרמקטים ועצרנו בפארק לפיקניק משותף. חוץ מכמות היתושים שהיו בפארק הזה  שהותירה אותנו עקוצים ומגרדים, זו היתה הפסקה נהדרת שכולנו הינו זקוקים לה לפני שתופסים את האוטובוס חזרה.
כשהגענו לסירה כבר היה חושך, אך יומולדת זו יומולדת! מזל שקנינו תחתיות עוגה מוכנות, כך שתוך רבע שעה היתה עוגה מוכנה במקרר עם קרם וניל מוקצף ועליה שוקולד שנזל לכל הכיוונים וכיסה את כל תחתית המגש – בדיוק כמו שנעמי אוהבת. מיד קישוטים נתלו, בלונים נופחו ויחד עם כל החברים הדלקנו נירות לילדה המיוחדת הזו שחוגגת כבר 12 שנים.