נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
לספרד מאיטליה הגענו אחרי 6 לילות, יצאנו ממפרץ CAGLIAR קגליארי שבסרדיניה כשפנינו מועדות למינורקה, אך בסופו של דבר הגענו לקרטחנה. לא ממש בכיוון… אך לא הכל היה בטעות.
החלטנו לזרום עם הרוח אם גם ככה היא חלשה ולנצל ממנה את המירב, ידענו שאם אכן נדלג על האיים הבלאריים- מינורקה, מיורקה ואיביזה, נרוויח זמן להפוגות בין ההפלגות הארוכות הבאות שצפויות לנו.

ברב הימים הרוח היתה חלשה ושטנו בנוחות אך באיטיות. בלילות כבר מרגישים שהקיץ נגמר, נהיה קריר ולאט לאט כל אחד שלף לו בגדים ארוכים מהארון (אפילו פטר), בכל לילה ראינו ברקים רחוקים וניסינו לסטות מהכיוון מהם באו, ידענו שכל עוד לא שומעים את הרעמים אז הם רחוקים.
באחד הערבים החל טפטוף נעים שגבר בלילה לגשם של ממש, החלק הפחות נעים הוא שפטר ואני הינו סחוטים מעייפות וגשם אחרי הלילה הזה (…טוב, בעיקר פטר) והחלק היותר נחמד הוא שתוך כדי שאנחנו בחוץ מתנדנדים ברוח והגשם הגיעה להקת דולפינים שליוותה את הסירה ולהם דווקא היה מאוד כייף להשפריץ ולקפוץ בין הגלים.
אני חייבת לספר שלנעמי, עדי וזואי בכלל לא משנה כל עניין הגלים והרוח, למזלנו גידלנו 3 בנות ים שלא רגישות לגלים ולתנועת הסירה במים. נכון שישנם ימים שהסירה מתנודדת יותר ואז יותר נחמד להישאר במיטה או סתם לרבוץ בסלון, אך להן זה לא מפריע. בלילות כמו הלילה ההוא עם הגשם, הן ישנו ולא מבינות בבוקר מה כל הסיפור הגדול.
בין לבין במשך ההפלגה חגגנו את סוכות עם קישוטים, עוגה ותה.

אמנם ההפלגה היתה נוחה, ברובה רוח גבית שאיפשרה לנו להרים את המפרש ג'ניקר וכמעט לא להרגיש את הגלים, אך היתי קצרת רוח להגיע אולי בגלל שחששתי שלא יצאנו עם מספיק מים להפלגה של שבוע. בסירה יש לנו 2 מכלי מים של 300 ליטר כל אחד, ג'ירקנים המכילים כ-60 ליטר לשעת חירום ועוד ג'ירקן גדול המכיל מים לכביסה. מסרדיניה יצאנו רק עם מיכל מים אחד מלא וג'ירקנים לשעת חירום. בשימוש שלנו עד היום כל 300 ליטר מספיקים לנו לשבוע ימים ולכן בהפלגה הזו הינו צריכים להיות זהירים במיוחד.

להצטמצם במים זה אומר שקודם כל אין כביסות ומקלחות גם לא ממש באות בחשבון, אפשר לעשות מקלחת עם מי ים ורק לשטוף עם מים מתוקים לסיום, זה כן מותר. את הכלים המלוכלכים אוספים לארגזי פלסטיק (תודה איקאה!) ושוטפים במי ים עם סבון כלים, בסיום רק מורידים עם מים מתוקים את המלח. פיתחנו לנושא ממש מומחיות: מכינים 3 ארגזי פלסטיק, באחד משרים את הכלים המלוכלכים במים, בשני שוטפים את הסבון מהכלים ובשלישי אוספים את כל הכלים הרחוצים ומביאים למטבח לשטיפה סופית.
במטבח ישנם 2 ברזים, האחד הוא ברז רגיל שמחובר למשאבה חשמלית, השני מחובר למשאבה רגלית. במשאבה החשמלית מתבזבזים יותר מים תוך כדי שימוש ולכן בהפלגות אנו משתמשים רק במשאבה הרגלית ובאופן כללי במטבח ניתן לחסוך בהרבה מים אם ישנה מודעות לדבר ולא רק בהדחת כלים.

לצורך העניין אספר שגם אחרי שהגענו לקרטחנה בספרד, המים שלנו הספיקו לעוד יומיים.
אז כזו אני לפעמים- קצת פולניה.