נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
איזו עיר מדהימה! קרטחנה Cartagena העיר העשרים ומשהו בגודלה בספרד ובכל זאת הצליחה להפתיע אותנו בהרבה מובנים. קודם כל הגענו אליה ביום ה-1.10.15, שזה בדיוק היום שהתעריף עגינה פוחת כי העונה נגמרה, שנית היה להם מבצע שסירות קטאמרן משלמות כמו מונוהול אז נהנינו מתעריף של 23 יורו ללילה, שלישית היו שם מקלחות חמות ורביעית המחיר לכביסה היה שם הוגן כך שכיבסתי את כל הסירה מחדש.

אחד המנועים שלנו התחיל לעשות בעיות מספר ימים קודם ולא הניע או הניע כשבא לו, אמנם יש לנו שני מנועים בסירה אך לעגינות ותמרונים הכרחי להפעיל את שניהם, במהלך הפלגה בים פתוח כשלא מפליגים עם מפרשים אין בעיה להשתמש רק באחד מהם. הינו בטוחים שנמצא פתרון של חלפים או טכנאי במידה ונצטרך, אך זה לא היה פשוט. פטר נאלץ לעבור בין מוסכים ולנסוע ברחבי העיר באופניים מחנות אחת לשניה כדי לפתור את הבעיה (אחר כך גילה שלמד תוך כדי הרבה מושגים טכניים בספרדית). למרות שלא יודעים אנגלית כמעט בכלל, לספרדים יש רצון גדול לעזור, ממש יוצאים מגידרם כדי שנבין אותם, בעל חנות אחת הסיע את פטר (עם האופניים בבגאז') לחנות אחרת בקצה העיר שאולי שם ימצא פתרון.

לאחר כמה ימים של ניסיונות רב התקלה תוקנה, הרבה בזכות דניאל ממוסך "גריזלי" שנתן לנו שירות טלפוני וידע למצוא פתרון מבלי להיות נוכח פיזית, בעזרת הודעות טקסט ושיחות טלפון לישראל שאל את השאלות הנכונות כדי שידע להסביר לנו את התקלה.

נשארנו במרינה ל-6 לילות, פינוק שלא קורה כל יום מבחינתנו. בכל יום יצאנו רגלית להסתובב בעיר הזו וגילנו אותה מחדש. אי אפשר להתעלם מכך שמישהו שם לב לכל פריט בעיר, היא מעוצבת ומשלבת בין חדש וישן בדרך הכי טובה שאפשר, כל הבניינים ובמיוחד אלה שבמרכז העיר, משופצים עם חזית אחידה של עיטורים, בכל מקום אפשר למצוא פסלי רחוב ופינות קטנות שניתן להתיישב על ספסלים, העיר נקייה ומטופחת ואפשר למצוא בה אינספור מוזיאונים. אין ספק שזו אחת הערים המקסימות שהינו בהן.

אחד המוזיאונים שביקרנו בהם היה לארכיאולוגיה ימית. מוזיאון קטן שמתאים לכל הגילאים וניתן ללמוד בו הרבה בצורה חוויתית. כחלק מהלימודים בעולם, נעמי ועדי הגיעו למוזיאון עם מחברות ויחד עברנו את המסלול מהבנת המכשור שמשתמשים בו, ועד עבודת הצוללנים ואחר כך אנשי המעבדה כדי לחקור את הממצאים. המוזיאון מסביר על תרבויות עתיקות ואיך ניווטו והעבירו סחורות במקומות בעולם ויש בו דגמים והמחשה של מבנה הסירות על-ידי חתכים ענקיים.

פן נוסף שמשך את תשומת ליבנו בעיר הוא הגרפיטי. בכל העיר גרפיטי בכל מיני סגנונות במקומות שלפעמים מפתיעים. לפעמים אלה כתובות קיר צבעוניות ולפעמים ממש ציורים מרשימים, צילמנו חלק מהם:

בקרטחנה פגשנו שתי סירות עם ילדות בנות גילה של זואי. בשביל זואי אוהבת החברה זה היה נהדר ובזמן הקצר נהנתה לשחק עם שרה ונועם.
שרה בת למשפחה גרמנית שדוברת אנגלית, לזואי זה בכלל לא משנה, היא דוגלת בשיטת הפנטומימה וקולות רקע שמאפשרים לה להתגבר על כל מכשולי השפה.
עם נועה מהסירה NOMAD היה פשוט יותר, אביה הוא ישראלי שהקים משפחה בשוויץ  ולכן הילדים מבינים עברית וזה היה מפגש נהדר. 

חזרה למעלה