נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
באחד מהימים עלו להבות בחלק האחורי של התנור, לא מראה מלבב לאלה שאחד התסריטים הגרועים שלהם הוא שהסירה עולה באש.

קנינו את הסירה עם תנור גז של חברת ENO ,תנור סטנדרטי שאפשר למצוא בהרבה סירות, רב התנורים שראינו שמוכרים בחנויות ציוד לסירות פחות או יותר אותו הדבר ואף אחד לא המציא את הגלגל. מחירו של תנור חדש בערך 1000 יורו, בכלל לא ברור מה העניין ולמה כל-כך יקר, הרי זה מנגנון פשוט כמו של תנור גז ביתי, רק קטן יותר, 2 להבות במקום 4 או 5 ותא אפיה במחצית הגודל של תנור ביתי. בכלל, נראה לנו שבמטבח של קטאמרן אין שום בעיה היום להתקין תנור רגיל מדגם שאינו גדול במיוחד.

IMG_7312
IMG_20160731_182130

מהתנור שלנו לא הינו מרוצים עוד מההפלגה הראשונה. עם כל הנוחות והפשטות שבלגון ,דגם הסירה שלנו, על התנור הם לא חשבו יותר מדי. מסביב לתנור אין שום מחסום, ולא משנה כמה ניזהר, תמיד יפול משהו מאחורה והגישה לנקות כל- כך מסורבלת ולא נוחה. בתחילת השייט, בדרך לקפריסין גילינו שהוא לא ממש אוהב לבשל כשמפליגים, לא ברור איך זה משפיע, כנראה משהו בתנועה עם הגלים. ניסינו כל מיני פתרונות ובסוף השלמנו עם העניין שבהפלגה ידרש מאיתנו זמן בישול ארוך יותר ומאז אם ישנה אפשרות אז אנו דואגים לארוחה קודם שיוצאים לדרך.

IMG_20160801_103518

פרט לכך, תנור האפיה חלש ודורש הרבה סבלנות ובאופן כללי מה שאפשר להכין ב”סיר פלא” אז עדיף ופשוט יותר. אנחנו מעריצים את ההמצאה הגאונית הזו ששימשה עוד מהקמת המדינה ולכן הצטיידנו בשלושה סירי פלא בגדלים שונים! לכל מקרה שלא יהיה… אנחנו מכינים בהם הכל, לחמים, פשטידות, עוגות וזה עובד נהדר.מומלץ בחום!

… ואם מדברים על תסריטים גרועים, אז אחד מהם הוא שסירי הפלא יפלו ויאבדו בים.

כמובן שכל אחד ותנורו שלו והדברים האלו סוביקטיבים, חברים שלנו משתמשים בתנור שבסירה שלהם לאפות כל דבר ולמדו להתאים מתכונים ולהשלים עם אורך הבישול הארוך. אולי זה עניין של סבלנות או שבאמת התנור שלהם עובד אחרת.

IMG_20160731_182141

בכל מקרה, שמרנו על קור רוח וביררנו במה העניין עם הלהבות כך סתם פתאום . התברר שהצינור שמעביר את הגז ללהבה התעייף, החליד וגרם לגז לנדוף החוצה. זה נתן לפטר סיבה לפרק ולחקור מה קורה בתוך המפלצת והבנו שגם פה, הזמן וכנראה גם הלחות והמלח עושים את שלהם. הפתרון היה החלפה של הצינור והתושבת עצמה.
לשימחתנו הפתרון היה קל ומצאנו חלקי חילוף בקלות רבה בחנויות ציוד לסירות. הכל הורכב חזרה בהצלחה ומאז להבת הבישול עובדת טוב מאי פעם. מה שעושה לחשוב… שאולי כדאי לעשות את הטיפול הזה גם בחלק של תנור האפיה , ואולי אז נוכל סופסוף לאכול פחזניות (?!)

IMG_20160731_182434

IMG_20160801_103857

תגובות סגורות.

חזרה למעלה