נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
שימו שני קרוזרים יחד ואחרי כמה דקות תמצאו שהם מדברים על השירותים והמקלחת.
הטיפול בהם,
מה נתקע בהם…
איפה למצוא חלפים…
או סתם קיטורים על נשירת השיער של הנשים שלהם.

כמה שזה נשמע מצחיק, זה אמיתי.

שימו שני קרוזרים שהם הורים לילדים בסירה וסביר להניח שיגיעו לדבר קודם על לימודים.

על מה הכתבה הזו?

הכתבה הזו היא כדי לספר לכם קצת על הלימודים בסירה, איך אנחנו בוחרים לעשות את זה ומה אנחנו ממליצים. יש הרבה מה להגיד בנושא ובטח לא אוכל לכלול הכל, אך חשוב להסביר שאם אתם רוצים בית-ספר בית-ספר, זאת אומרת ממש משרד החינוך אצלכם בסירה – אז זה לא יעבוד.

ביומיום ישנם הרבה מקרים שמהם אנחנו לומדים שהם לא ממש "שיעור", ישנן הרבה שיחות ארוכות שהן בעצם לימודים, במקום שהמורה יעמוד בכיתה וידבר אז הבנות שלנו מקשיבות להרצאות של ההורים שלהם (אין בסירה הרבה מקום לאן לברוח), הן רואות הרבה דברים ולומדות עליהם ממבט עיניים ומלהיות שם, אנחנו משתדלים לבקר במקומות, לברר על ההיסטוריה, הגאוגרפיה והטבע, להיכנס למוזיאונים, ללמוד שפות, לבקר בבתי ספר מקומיים.

לקח לנו קצת זמן להיכנס לזה, אך עם הזמן הלימודים היחידים שנשארו במתכונת המוכרת אלה שיעורי מתמטיקה ושפה, כי הם הבסיסיים והאוניברסליים ביותר.

מהר מאוד עברנו אינסטנקטיבית לקריאה ולימודים באנגלית, למרות שיצאנו מישראל עם הרבה חומר לימודי בעברית. ברגע שזה קרה, נפתחו מאגרים אינסופיים של חומרי קריאה ולימוד.
כיום, אפשר ללמוד כמעט כל דבר בלי ללכת לבית הספר. כל אחד יכול ללמוד מה שעולה בדעתו בקורסים באנגלית באינטרנט, בחינם או בתשלומים מזעריים. גם לימודים אקדמאים בהרבה מקומות בעולם לא בהכרח דורשים ציונים ובגרויות, אלא מבחני קבלה לאוניברסיטה. ואם מתעקשים לעשות בגרויות, אז ישנה אופציה לבגרות אקסטרנית.

כתבה אחת, 4 פוסטים נפרדים

בגלל שהנושא רחב ולכלול את כל האספקטים זה כמעט בלתי אפשרי, אחלק את הכתבה לפוסטים נפרדים שכל אחד יתן טעימה מכיוון אחר:
המלצות על חינוך ביתי
מה זה בכלל חינוך ביתי ואיך עושים את זה בסירה?
חומרי לימוד מומלצים לחינוך ביתי
מה בעצם אנחנו מצפים שהילדים שלנו ילמדו בחינוך ביתי?
 
נהנתם לקרוא? מתעניינים ? יש לכם מה להוסיף ולספר בנושא של הכתבה? תגובות מקוראים עושות לנו טוב על הלב! תכתבו לנו בדף הפייסבוק, במייל או בתגובות לפוסט.
חזרה למעלה