נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
זה הפוסט השלישי מתוך ארבעה בנושא המלצות לחינוך ביתי, בהם אני מספרת מהניסיון שלנו בנושא הלימודים כמשפחה החיה בסירה ומשתמשת בחינוך ביתי כחלק מסגנון החיים שבחרנו.
 
החלק הזה יכלול כמה חומרי לימוד מומלצים ומובילים בהם אנחנו משתמשים בחינוך הביתי / סירתי שלנו.

חומרי לימוד שעובדים אצלנו טוב. כאלה שהתנסינו בהם והם הוכיחו את עצמם שוב ושוב :

KHAN ACADEMY
אין ספק שהאתר Khan Academy המצויין הזה הרוויח את המקום להיכלל ראשון ברשימה. בנוי מעולה ובשיטתיות פשוטה, כולל מגוון של קורסים, מתמטיקה, מדעים, אומנות, דקדוק ועוד. הכל באנגלית. שיעורי המתמטיקה לדוגמא מחולקים לפי רמות וכיתות וכל אחד מתקדם בקצב שלו. הוא בודק ובוחן את התלמיד ומאפשר להתקדם הלאה אחרי הצלחה בנושא הקודם, ויחד עם האפשרות הזו ללימודים עצמאים יש בו אפשרות לעקוב אחר ההתקדמות והנושאים שהתלמיד עבר וזה משרת נהדר אותנו שרוצים לדעת באיזה קצב הבנות שלנו לומדות, איפה הן מתעכבות, האם הן נאבקות בתחום מסויים או מדלגות על אחר.
האתר הוא חינמי ויש לו גרסה להורדה באופליין שנעשתה ע"י חברה אחרת, לא טובה כמו זו שבאונליין אבל בהחלט משרתת את המטרה.

הגירסת אופליין נקראת: KA Lite
CALVERT SCHOOL
מסירה אחרת עם ילדים קיבלנו חבילה גדולה של ספרי לימוד של קלוורט Calvert. הם, לדוגמא, נהגו לרכוש כל שנה את חומרי הלימוד הרלוונטים לאותה כיתה. קלוורט הוא אחד מבתי הספר לחינוך מרחוק הידועים ביותר ונותן תמיכה מלאה למי שנרשם ללימודים דרכו. חומרי הלימוד שלו כוללים תוכנית מלאה של מקצועות, לכל מקצוע ספר הדרכה עם משימות והנחיות וספר לימוד. הרבה מהתכנים, בעיקר בהיסטוריה וגאוגרפיה, מותאמים לתלמידים בארה"ב ולא ניצלנו אותם לגמרי, אך כל היתר בנויים במקצועיות גבוהה ומאפשרים לתלמיד לימודים עצמאים לחלוטין.

UDEMY
אתר המרכז מגוון גדול של קורסים באנגלית, מכל מיני תחומים. חלקם עשויים כמצגות, חלקם כסרטוני וידאו. יש עוד כמה אתרים כאלה לקורסים מקוונים, שמרכזים קורסים מעניינים, חלקם מלמדים קורסים מאוניברסיטאות נחשבות בעולם ואפילו מקנות תעודות בסיום הקורס, שוות ערך לסיום הקורס באוניברסיטה.
הגדולה של UDEMY הוא שניתן להוריד את הקורסים לאופליין ולא מאלץ אותנו לשבת באינטרנט כדי ללמוד.
התנסינו בקורסים בתכנות, כתיבה יוצרת, ציור לילדים, ועוד…
אתרים מעולים נוספים לקורסים מקוונים שהתנסנו בהם:

YOUTUBE
הוא אחלא לבדיחות ומוזיקה, אך הוא גם מקור לא רע בכלל ללימודים. הרבה אנשים משקיעים מעצמם ומעלים שיעורים איכותיים. דורש קצת זמן בלחפש ולברור מה מתאים, אבל בהחלט שווה את הניסיון וגם אין בעיה להוריד את הסרטונים למחשב ולצפות כשמתאפשר.
נעמי ועדי למדו לנגן בגיטרה בעיקר משיעורי נגינה שהורידו מהיוטיוב.
WIKIPEDIA
כן, כן, אני יודעת שכל אחד מכיר… ובכל זאת אי אפשר שלא להזכיר את המאגר העצום הזה על כל מילה שתעלו בדעתכם! וגם כמה כייף שאנשים בנו את המאגר הזה בהתנדבות. בפנמה לדוגמא, במידה ורכשתם סים כארד מחברת Digicel  , אז יש לכם גישה בלתי מוגבלת ל Wikipedia  גם אם לא הטענתם קרדיט לכרטיס. דרך נפלאה לתת לציבור גישה לאנציקלופדיה הכי גדולה שקיימת.
סרטים וסרטונים
לדוגמא, לערוץ הטלויזיה BBC כמה סדרות סרטי טבע והיסטוריה מעולות שצפינו בהם כמשפחה ואחר כך המשכנו לשוחח עליהם בהזדמנויות שונות.
בפעם אחרת, הורדנו סרטים דוקומנטריים על מוזיקאים, על להקות וסגנונות. הבנות אוהבות לצפות בסרטים וזו גם דרך להראות ולחשוף אותם לתכנים חדשים.
פודקאסטים
… השתמשנו בעשרות, בעברית ובאנגלית, יש שפע של פודקאסטים בכל נושא שתעלו על דעתכם.
צריך קצת זמן לברור ולמצוא את מה שבסגנון המתאים, אבל זה מדבק ושימושי בשעות מתות כשלמישהו בא להגיד שמשעמם לו או בשעות הפלגה שהכי מסתדר זה לשים ת'אוזניות ולצלול במחשבות.
בעברית ראוי לציון הפודקאסט "עושים היסטוריה" של רן לוי העשיר בתכנים או "קטעים בהיסטוריה" של יובל מלחי שאפשר למצוא בו גם כמה שידורים שהוקלטו עבור ילדים.
עיניים
ישנם כמה ספרים בודדים שהם איתנו ומעיינים בהם כשצריך (אטלס בעיקר), אך אין ספק שהמגזין "עיניים" הוא המוצלח ביותר. איכותי, מעניין, מסקרן, כל הדברים הטובים ביחד. כל חוברת עוסקת במילה כלשהי שדנים לגביה מהיבטים שונים – סיפורים מההיסטוריה, מדע, קומיקס, אומנות, סיפורים קצרים או מהמבט של ילדים. מקסים ביותר. אם אתם לא מכירים, אז תעשו לעצמכם טובה ותרכשו חוברת.
נהנתם לקרוא? מתעניינים ? יש לכם מה להוסיף ולספר בנושא של הכתבה? תגובות מקוראים עושות לנו טוב על הלב! תכתבו לנו בדף הפייסבוק, במייל או בתגובות לפוסט. 
חזרה למעלה