נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

אנטיגואה Antigua

הגענו לאנטיגואה Antigua  בנסיעה מאגם אטיטלן. קיבלנו הרבה המלצות על העיר הזו, כמה יפה היא וכייף להסתובב בה והינו צריכים לשלב את כל זה עם יום נסיעה לגוואטמלה סיטי כדי לסיים את עניין חידוש תוקף הדרכונים.

בהתחלה זה היה נראה לנו רעיון טוב, יום אחד באנטיגואה, יום אחד בגוואטמלה סיטי ואז לחזור לאנטיגואה לעוד יומיים ומשם לתפוס אוטובוס חזרה לסירה שמחכה לנו בריו דולסה. אבל, האמת היא ששיננו את התוכניות ואחרי הביקור בשגרירות בעיר הבירה כבר לא חזרנו לאנטיגואה.

הרגשנו שיום אחד שהיה לנו בטיול במרכז העיר, הספיק לנו. בתים צבעוניים נמוכי קומה, הרבה בתי קפה ועסקים קטנים. בעיר פזורות כמה חורבות ואתרים ארכיאולוגים, אבל לנו לא התחשק לראות מבנים ישנים וגם הבנות לא ממש נהנות מזה. וישנו כמובן טיול רגלי אל פיסגת הר הגעש הצמוד שהרבה מטיילים עושים ואנחנו החלטנו לוותר.

הלכנו לנו ברגל מהבית ששכרנו ועד למרכז העיר, הגענו לפארק שהוא קטן מידות ועמוס אנשים ומוכרים שנדחפים אליך כדי למכור ממרכולתם. מסביב פזורים ספסלים שהיו תפוסים כולם ויונים שמחכות לפירורים של משהו ממישהו. לא הסגנון שלנו.
הפארק המרכזי באנטיגואה

נכנסנו לכמה מבנים מסביב, ביקרנו בוזיאון הג'ייד Jade  שזו אבן חן מקומית, שתינו שייק פירות טעים וכמובן שנכנסנו לראות את השוק המקומי.
השוק צבעוני וצפוף דוכנים ואולי מהפנט למי שלא היה בשוק בצ'יצ'יקסטננגו. כאן המוצרים היו מוכנים לתיירים, עם המילה Guatemala  רקומה על כל פריט. עייפנו די מהר ויצאנו משם.
מוזיאון הג'ייד


לגוואטמלה סיטי יצאנו מוקדם בבוקר בנסיעה עם הרכב ושם החזרנו אותו לחברת ההשכרה. הפגישה שלנו בשגרירות יועדה ל-9:00 בבוקר ועוד לפני 11:00 כבר יצאנו עם דרכונים חדשים.
לפנינו היתה נסיעה ארוכה באוטובוס לריו דולסה ולא רצינו להתמהמה ולכן נסענו מיד לתחנת האוטובוס וקנינו כרטיסים לאוטובוס שיוצא בשעה 13:00.
בגלל עומסי התנועה הכבדים שבעיר, חברות האוטובוסים מצאו פתרון נחמד. מיניבוס לוקח את הנוסעים מאותה תחנה כ-45 דקות אל נקודה מסוימת שבה עוברים אל האוטובוס הגדול והממוזג, רכב מסחרי אחר לוקח את כל התיקים והציוד של האנשים אל אותה נקודה, ושם הם מועמסים לאותו אוטובוס גדול.
בגוואטמלה, חברות האוטובוסים הן גם חברות שליחויות ואין חברת דואר כמו שאנו מכירים, ולכן אנשים שולחים עם האוטובוס חבילות, שקים ותיקים מיעד אחד לשני.

מוכר פיצוחים בפארק המרכזי באנטיגואה 

רחובות במרכז העיר אנטיגואה

הנסיעה באוטובוס לוקחת 7 שעות. לכאורה זמן ארוך, אבל הישיבה נוחה, ישנו סרט ללא קול שמעסיק אותך כל הדרך לנחש מה השחקנים אומרים וישנה עצירה באמצע בצומת דרכים שאפשר לקנות אוכל ולנשנש בכל הדרך שנותרה. לא סוף העולם…
חזרה למעלה