נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

החלטנו לעצמנו שעכשיו זה זמן טוב למתפיל מים Watermaker!

ואם חושבים על זה, אולי זו אחת ההשקעות והשידרוגים הגדולים שעשינו לנו בחמש שנים שאנחנו חיים על הסירה.

אין ספק שמתפיל מים זכה להיות בראש כל רשימת משאלות שאי פעם עשינו לגבי מה הינו רוצים כדי לעשות את החיים שלנו קצת יותר טובים אם… ו… אולי… יפלו עלינו כמה אלפי דולרים… וזה כבר שנים שאמא של פטר מייחלת לזכות באחת הההגרלות רק כדי לאפשר לנו את התענוג.

המתפיל מים בעבודה

מים מתוקים זה אחד הדברים הראשונים שחושבים עליהם כשמתכוונים לחיות בסירה.

להרבה מאוד סירות יש מתפיל מים מובנה או לחלופין הן צריכות לדאוג להגיע ליבשה ולמלא מים במיכלים או בג'יריקנים.

נכון שהים מלא במים, אבל מים מלוחים זה סיפור אחר לגמרי… הם משאירים לחות ודביקות והם לא תחליף למים מתוקים. ניסינו לאורך השנים לצמצם את צריכת המים המתוקים עד כמה שיכולנו, כי להביא מים מתוקים מהחוף זה תמיד היה משהו שצריך להתארגן לגביו. התקלחנו במים ים ונשטפנו בסוף רק במתוקים, הדחנו כלים במי ים ורק שטיפה אחרונה נעשתה במים מתוקים, כביסה אף פעם לא ניסינו אבל זה נשמע רעיון רע ובישול יצא לנו לנסות בעיקר כשמבשלים פסטה או תפוחי אדמה וגם ככה מוסיפים מלח למים שבסיר. אפילו הובלנו מי גשם שאגרנו דרך הגג אל מיכלי מים.

לאן שלא הפלגנו, תמיד ידענו כמה מים יש איתנו, עוד כמה זמן יש לנו עד שיגמרו ואיפה נוכל למלא בפעם הבאה.

פילטרים, מד לחץ ומערכת צינוריות

בסירה יש 2 מיכלי מים, 300 ליטר כל אחד ובנוסף להם יש לנו 7 ג'יריקנים של 20 ליטר. כמות המים הזו הספיקה לנו לכל היותר ל-10 ימים של שימוש רגיל, בערך 70 ליטר ליום. בהפלגות ארוכות ועתות מצוקה הצלחנו לחסוך יותר, אבל בגדול זו הכמות למשפחה שלנו. בנוסף, תמיד יש לנו מיכל של 50 ליטר לניקיונות וכמה בקבוקים של 5 ליטר ששמרנו בבילג'ים לשעת חירום במידה ונגיע למקום שהמים מזוהמים או לא מיועדים לשתיה.

הגנרטור שהצטרף לחבורה

מתפיל המים שרכשנו הוא מסוג Rainman והוא יחודי כי הוא חיצוני ולא מצריך שום התקנה מיוחדת. כדי להפעיל אותו קנינו גנרטור. המתפיל עשוי כשני חלקים, האחד קופסא שבה המנוע והמשאבה והשניה מזוודה ארוכה שבה הפילטרים, בינהם מערכת של צינוריות. קבענו את מקום האחסון שלו באחד התאים החיצוניים ואנו שולפים אותו לסיפון כשצריך. החסרון העיקרי הוא שהוא כבד, אולי כ-30 ק"ג.

החבר החדש מייצר 120 ליטר מים בשעה ובגירסה מצומצמת של מה שקורה שם בפנים, הוא מכיל פילטרים צפופים מאוד ומשאבת לחץ. המשאבה שואבת מהים דרך הפילטרים שהם בעצם ממברנות כל כך צפופות שהמים יוצאים מהצד השני נקיים . נקיים ככה שהם לא מזוקקים ויש בהם מספיק מינראלים כדי שיהיו מתאימים ובריאים לשתיה. יש לנו אפילו מן מכשיר כזה קטן שבודק את איכות המים.

מתפיל המים

מאז שהצטרף המתפיל מים למשפחתינו, חיינו השתדרגו ! ידענו שזה יקרה, אבל הקלילות שבדברים הקטנים, במיוחד בימי הקורונה שכולנו נמנעים מלרדת מהסירה, היא בלתי נתפסת.

להיות בעלי מתפיל מים מאפשר לנו להיות עוד יותר חופשיים מקודם, להיות במקומות מבודדים בלי לחזור לחוף לעיתים קרובות. אך מעבר לזה… הנוחות שאפשר להתקלח ביום כמה פעמים שרוצים, שהמטבח מסודר יותר כי קל לשטוף כלים, שקאיו הקטן (שכבר זוחל ומתלכלך) זוכה בשטיפות חוזרות לאורך היום… שפשוט לא צריך לחשוב כל הזמן על לחסוך במים!

חזרה למעלה