נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail

כשאני מציגה את עצמנו כמשפחה שמטיילת על סירת מפרש, השאלה הראשונה שעולה היא תמיד לגבי הפרנסה.

ככה בעדינות אבל בישירות: " אם לא איכפת, אז ממה אתם מתפרנסים? " או … " אם לא איכפת, אבל איך עושים את זה כלכלית? "

הכתבה הזו היא בשביל אלה שרוצים לקבל דוגמאות למשפחות אחרות שפגשנו ואיך הם מאפשרים כלכלית מסע משפחתי בעולם.

אביא פה דוגמאות לדרכי פרנסה שתומכות טיול עם ילדים ולא עבודות מזדמנות או פרנסה שהיא חלקית. יש כאלה שמשלימים פרנסה בשלל עבודות יצירתיות כמו כתיבת כתבות במגזינים, הדרכת טיולים, מכירה של אוכל, תפירה, מלאכת יד ועוד…

אך כל אלה, לא בהכרח יאפשרו תמיכה כלכלית יציבה במשפחה תוך כדי טיול וגם קשה מאוד להתבסס עליהם ברגע שנודדים ממקום למקום. יש כאלה שמצליחים ושמחים גם בדרך זו, אבל לא זה יהיה הנושא לכתבה שאתם קוראים.

קצר ולעניין – בלי לנקוב בשמות ופרטים אישיים, מההיכרות האישית שלנו, קצת על היתרונות והחסרונות ברעיונות השונים לפרנסה.

6 משפחות ו-6 דרכים שונות לפרנסה בדרך.

1. השכרת דירה, בית או נכס נדל"ן אחר

השכרת דירה בארץ המוצא זה פתרון טוב למי שיש מלכתחילה דירה או בית ולא חייב למכור אותם כדי לצאת לטיול. זו הדרך של המשפחה שלנו במסע הזה. האופציה הזו מאפשרת הכנסה קבועה וגם שקט בראש שיש איזה נכס שנשאר ולא שכל הקלפים נטרפו ואין בסיס כלשהו לחזור אליו. החיסרון הוא בעיקר בדאגה שהנכס יהיה מושכר כל הזמן, כי על זה מתבססת הפרנסה שלכם וגם שיהיה מישהו אמין כדי לגבות את התשלומים ולטפל בכל הפניות של השוכרים והתחזוקה של המקום. אגב, כן הכרנו טייל בודד, ללא בת זוג וילדים, שמאפשר לעצמו את סגנון החיים הזה אחרי שהיתה לו הזדמנות לרכוש דירה בחו"ל אותה הוא משכיר בעזרת חברה שמטפלת בעניינים האלה.

2. מיחשוב

מיחשוב זה תחום נרחב שהרבה עוסקים בו, יש הרבה משפחות שאחד ההורים שמר על מקום העבודה הקודם כפרילנסר ונותן תמיכה מרחוק כגרפיקאי או כמתכנת. אפשר גם לנסות להרחיב את מקום העבודה הקודם ולמצוא לקוחות נוספים. אחת ההגבלות הגדולות שאנחנו רואים בזה, זה חוסר הגמישות לעבוד גם ממקומות רחוקים ומנותקים. לעבוד עם לקוחות דורש זמינות גבוהה, חיבור אינטרנט וטלפון, רצון לתת שירות ואולי טיסות פה ושם. פגשנו לא מעט משפחות שהגבר תומך כלכלית בעבודה מרחוק ואלה משפחות שחיות טוב, אבל חייבת לציין שבכולן כמעט ולא ראינו את האיש… והאמא היא זו שמטיילת, רואה מקומות, עושה קניות , לוקחת את הילדים לפעילויות, והאבא נהנה אבל תמיד מאחרי מקלדת.

3. דייג באלסקה

מי לא שמע על עבודה באלסקה, נכון? אז זה אמיתי… חצי שנה עובדים וחצי שנה מטיילים. לא יאמן שאפשר לעשות כל כך הרבה כסף בכמה חודשים בודדים. אז אם זה הקטע שלכם – לדוג דגים באלסקה, תדעו שזה אפשרי ויש כל מיני סירות דייג גדולות שיוצאות לים לכמה שבועות בכל פעם ומשלמים על זה לא רע בכלל. החסרון היחיד הוא שצריך להפסיק את הטיול לחצי שנה ואז אחד ההורים מתנתק מהמשפחה לכמה חודשים של עבודה.

4. מסחר בבורסה

מסחר בבורסה בהחלט יכול לתמוך כלכלית במשפחה אם יודעים מה עושים. דרוש ניסיון כדי להפוך את ההכנסה הזו לקבועה. אני מניחה שהחסרון העיקרי הוא בכך שצריך להיות עם היד על הדופק כל הזמן, כלומר להיות מחוברים לאינטרנט יציב וטוב ולבדוק את מצב השוק כל הזמן. באופן כללי, מקור הכנסה שדורש אינטרנט באיכות גבוהה, זה לא משהו מובן מאליו בכל מקום ואלה שמתפרנסים בדרך הזו מגבילים את עצמם לתנועה רק במקומות עם קליטה טובה. חסרון נוסף שאולי ישפיע זה עניין שעות הפעילות, מכיוון שהבורסה עובדת בשעות מסויימות ואם מטיילים באזור זמן אחר זה יכול לגרום לאיזו אי נוחות.

5. עבודות צלילה

חברים טובים שלנו מטיילים לאט, הוא טס למקומות שונים בעולם, עובד כצוללן מוסמך לעבודות קונסטרוקציה מתחת למים, נעדר מהמשפחה לכמה שבועות ועד כמה חודשים, תלוי בג'וב שהזמינו אותו לבצע. זו התמחות בתחום מאוד ספציפי עם מעט מאוד תחרות, כך שהכסף טוב אבל דורש הרבה נסיעות וגם בדיקות רפואיות אחת לשנה כדי לשמור את הרישיון. בינתיים היא והילדים נשארים במקום כלשהו וּחווים את כל  מה שיש למקום להציע, עד שהמשפחה יכולה להתאחד ולעבור למקום הבא.

6. פוד טראק / משאית אוכל

פוד טראק או משאית אוכל זה להיט במדינות מפותחות. חברים קנדיים אימצו להם את השיטה, קנו משאית איתה הם מטיילים מפסטיבל אחד לשני בחודשי הקיץ וביתר השנה הם מטיילים. אז שוב, גם פה ישנה הפסקה של הטיול לכמה חודשים, אבל הם נשארים כמשפחה ועובדים על הפוד טראק יחד. אין ספק שזה דורש לא מעט לוגיסטיקה והמון אנרגיה, אבל זה אחלא רעיון!

חזרה למעלה