נודיע לכם למייל על כל פרסום של פוסט חדש

* שדות חובה
thumbnail
שבועיים עברו מאז שהגענו לתורכיה ושבוע מאז שביצענו הזמנות עבודה. למעשה הסיבה העיקרית שבגללה הגענו לתורכיה היא בכדי לבצע את העבודות להם אנחנו זקוקים לטובת המשך הטיול. התרכזנו ב-4 פרוייקטים עיקריים:
1. גשר נירוסטה עליו יהיו הפאנלים הסולאריים, הגנרטור רוח והאנטנות
2. מערכת חשמל כוללת לסירה
3. דינגי חדשה כולל מנוע
4. עוגן חדש
מאוד רצינו להכניס לפרוייקטים גם מתפיל מים, אך נחכה עם זה קצת בשל שיקולים כלכליים.
גוצ'ק היא עיירה קטנטנה שכל כולה ליאכטות, אינספור חנויות ובעלי מקצוע וניתן תאורטית להשיג כאן הכל. בשל חוסר הניסיון שלנו פנינו לסוכן מחברת CNL שעוזר לנו למצוא את בעלי המקצוע ולוקח אותנו לחנויות מחוץ לגוצ'ק כדי לבחור את הדרוש לנו. בסופו של עניין נבצע חלק מהעבודות דרכו ונשלם לו עמלה על כך וחלק אחר נקנה באופן עצמאי בחנויות שבעיר.

התורכים שותים הרבה מאוד תה בכוסות קטנות ושקופות שלידן 2 קוביות סוכר וכפית קטנה לערבוב, כפרסיה טובה שלמדה את ערכה של כוס התה מבית סבא וסבתא, התרגלנו מהר מאוד להצטרף אליהם למנהג ונהנינו מכוס תה בכל מקום. יש להם הרבה מאוד סוגי תה שבחנויות נמכרים באריזות גדולות, לרב הם מערבבים מספר סוגים ומציעים אחד לשני תה, כמו שאנחנו מציעים שתיה קרה או כוס קפה. אתמול קנינו לעצמנו גם חבילת תה כזו גדולה ובהמשך ניקנה גם קומקום שיתאים לנו.
בעיר ניתן לראות נערים על קטנועים עם מגש כוסות תה שהם מחלקים לבעלי החנויות השונות ואחרי זמן מה אוספים את הכוסות הריקות.
כל עוד לא מבוצעות עבודות בסירה, אנחנו עוגנים על עוגן מחוץ למרינה במרחק 40 מטר מהחוף וכך חוסכים בעלויות היקרות שבשהיה במרינה. לילה כאן עולה כ- 100 יורו במרינות הפשוטות, ויש כאן כארבע או חמש מרינות שונות בעלות אופי שונה, ממרינה עירונית ועד מרינה ליאכטות פאר.
אתמול ניכנסנו למרינה העירונית לטובת מילוי מיכלי המים שלנו. וידאו איתנו מספר פעמים שאנחנו לא נשארים ללילה ורק ממלאים מים, הם לא מקבלים קטאמרנים בכלל בגלל הצפיפות והחוסר מקום במרינה. בסופו של עניין איפשרו לנו למלא מים תמורת 10 לירות תורכיות שהן כ-15 ש"ח.

חזרה למעלה